عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استاندار گلستان: اعتقاد ما توانمند سازی مطبوعات استان است


استاندار گلستان: اعتقاد ما توانمند سازی مطبوعات استان است

استاندار گلستان:  اعتقاد ما توانمند سازی مطبوعات استان است

 استاندار گلستان گفت: ما قائل به توانمند سازی حیطه مطبوعات استان هستیم و در این راه با تمام توان حمایت خود را از مطبوعات اعلام می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان اظهار کرد: ما هیچ گاه فاصله ای بین قدرت و غیر قدرت ایجاد نکرده ایم و همواره خواسته ایم که همچون یک خانواده راه را بپیماییم.

وی تصریح کرد: اگر ظرفیت خانواده بودن اتفاق بیفتد آنگاه توان شنیدن حرف های یکدیگر را داریم و قدرت و رسانه را می توانیم به یک روح واحد بدل کنیم.

وی گفت : من امروز نه بعنوان استاندار که به عنوان عضوی از خانواده به نزد نافذین و اصحاب رسانه آمده ام تا در کنار هم قرار بگیریم و حرف های یکدیگر را بشنویم.

وی با اشاره به اینکه هر قدرتی نیازمند یک جامعه فکری است، افزود: به عنوان کسی که با مدیریت در مطبوعات آشنایی دارم معتقدم مطبوعات استان هنوز بصورت یک اندام واحد در نیامده است و اگر چه اسامی از تشکل های مختلف شنیده می شود اما به مفهوم واقعی تشکیلاتی شکل نگرفته است.

صادقلو تاکید کرد: اگرچه می دانیم که طی 8 سال گذشته آسیب هایی از بیرون مطبوعات را آزار داده و شرایط سختی برای آنان ایجاد کرده است اما گمان می کنم بسیاری از نقدهایی که در مطبوعات منتشر می شود، اساسا نقد نیستند.

وی ادامه داد: اگر مطبوعات می خواهند خود را به عرصه نقد بکشانند و نقد تولید کنند باید ظرفیت های آن را ایجاد کنند و البته توجه داشته باشید که اگر از فضای نقد و نقادی فاصله بگیریم یقینا ضربه خواهیم خورد.

استاندار گلستان با اشاره به مشکلات درونی مطبوعات گلستان، گفت: معتقدم بعضی از مطبوعات استان از آن جهت که برای خود افق حرکت و سند جامع تدوین نکرده اند که بتوانند در دل آن حرکت کنند، فاقد شناسنامه هستند.

وی تصریح کرد: ما عرصه مطبوعات را قلمرویی می دانیم که نمی توان بر فعالیت آنان قیمت گذاشت و ما یقینا سهم حمایتی خود را برای شما قائل هستیم.

در این جلسه که به همت ده نشریه مستقل برگزار شده بود، حجت الاسلام والمسلمین فضیلت، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رضا شکوهی، روزنامه نگار کشوری نیز به ایراد سخنرانی پرداختند.

در پایان این مراسم، 11 نفر از فعالین مطبوعاتی استان مورد تقدیر قرار گرفتند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1208
  • کد خبر : 1645