عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هدایت جامعه بدون حضور روحانیت به نتیجه نخواهد رسید

استاندار گلستان در همایش طلایه داران تبلیغ؛

هدایت جامعه بدون حضور روحانیت به نتیجه نخواهد رسید

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

هدایت جامعه بدون حضور روحانیت به نتیجه نخواهد رسید

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت نقش روحانیت، اظهار کرد: فرآیند هدایت جامعه بدون حضور روحانیت به نتیجه نخواهد رسید و استمرار خود را از دست خواهد داد که لازمه رسیدن به این اهداف ، بهره مندی مداوم از نعمت حضور روحانیت است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان،دکتر حسن صادقلو در همایش طلایه داران تبلیغ که با حضور رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، تصریح کرد:63 درصد روستاهای استان فاقد روحانی ساکن و مستقر هستند که لازم است با هدف تقویت بنیه های دینی مردم روستا ، این مشکل برطرف شود .

وی بیان کرد : از هزار و 100 روستای کوچک و بزرگ استان ، فقط در 37 درصد این روستاها روحانیون به صورت ثابت و دائمی حضور دارند که باید فکری اساسی برای نبود روحانی در روستاهای دیگر کرد .

استاندار گلستان به نقش موثر روحانیت در تحول آفرینی در روستاها اشاره کرد و گفت : یکی از روحانیون مستقر در روستای وامنان ، با درک اهمیت و شرایط مطلوب آب و هوایی این روستا ، کاشت زغفران را میان ساکنان این روستا ترویج کرد که نتایج به بار آمده این تلاش ارزشمند ، باور نکردنی است .

دکتر صادقلو ادامه داد : این روستا پس از محصول دهی زعفران ، دیگر آن روستای محروم و فاقد امکانات نیست و به سختی می توان جوان بیکاری و فاقد درآمدی را در این روستا یافت .

وی ادامه داد : انتظار از روحانیت ، به وجود آوردن نمونه های بیشتر از این مداخلات مثبت و ثمر بخش در تغییر شرایط زندگی و اقتصاد مردم است و با توجه به ظرفیت های بالا و معارف برآمده از دین ، این توقعات ، دست یافتنی است .

استاندار گلستان گفت : روحانیت باید بیش از همیشه به نقش آفرینی در اقتصاد مقاومتی بپردازد و با شناخت دقیق امکانات و ظرفیت ها ، برای از میان رفتن مشکلات و کمبودها تلاش کند .

دکتر صادقلو بیان کرد : بی توجهی به روستاها ، موجب کوچ دائمی ساکنین آن به شهرها و ایجاد پدیده حاشیه نشینی شده که این اتفاق نامبارک ، هزینه های اجتماعی و فرهنگی زیادی را به شهرها تحمیل کرده است .

وی افزود : حاشیه نشینان معمولا افرادی فرهنگ و هویت از دست داده هستند که به همین دلیل ، آمار ناهنجاری ها در این افراد به واسطه نداشتن ریشه ها و باورهای عمیق فرهنگی زیاد و فراوان است .

استاندار گلستان ادامه داد : بی تردید توسعه روستاها و تقویت باور ماندگاری در این محیط علاوه بر تامین درآمد پایدار ، منجر به برداشته شدن بار مشکلات حاشیه نشینی در شهرها خواهد شد .

دکتر صادقلو گفت : در کنار توجه به توسعه روستاها ، تقویت باورهای دینی و مذهبی ، مورد نظر و توجه جدی است و روستاهای توسعه یافته اما غیرمذهبی ، مورد قبول و پذیرش نیست .

هدایت جامعه بدون حضور روحانیت به نتیجه نخواهد رسید

 

هدایت جامعه بدون حضور روحانیت به نتیجه نخواهد رسید

 

هدایت جامعه بدون حضور روحانیت به نتیجه نخواهد رسید

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .