عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » لایحه قانون جامع دهیاری ها در دست اقدام است

معاون امور دهیاریهای سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور در گلستان

لایحه قانون جامع دهیاری ها در دست اقدام است

لایحه قانون جامع دهیاری ها در دست اقدام است

 معاون امور دهیاریهای سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور در سیزدهمین گردهمایی دهیاران استان گلستان اظهار کرد: پیش نویس لایحه قانون جامع دهیاری ها به وزیر کشور ارائه شده و به زودی در هیات دولت مطرح و مصوب خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان کوشش تبار افزود: این قانون جامع تلاش کرده ضعف ها و خلاهای قانونی را مطالعه و پشتیبانی لازم را از فعالیت دهیاران داشته باشد و یکی از موضوعات این قانون جامع ساماندهی نحوه فعالیت و بکارگیری دهیاران در فعالیت هایی روستایی است.

وی دو مسئله اصلی روستاهای استاهای شمالی را ساخت و سازهای بی قاعده و پسماند دانست و تصریح کرد: البته وضعیت استان گلستان بهتر از دو مازندران و گیلان است اما باید توجه داشت که گلستان نیز در معرض خطر قرار دارد و باید راهکارهای لازم اندیشیده و اجرا شود.

وی که در جمع دهیاران سراسر استان سخن می گفت، گلستان را نگین انگشتر ایران زمین دانست و افزود: خونگرمی و نشاطی که در روستاییان گلستان دیدم ایدم را به اراده ی مردمان این سامان تقویت کرد و بر این باورم که مسائلی همچون بیکاری در سایه این همکاری حل شدنی است.

وی با اشاره به 48 وظیفه ی سپرده شده به دهیاران اظهار کرد: هر کدام از دستگاه های دولتی که می خواهند کاری در روستاها انجام دهند باید دوام و قوام خود را در دهیار ببینند و توجه داشته باشند که دهیاران حساس ترین موضوعات حوزه خود را به پیش خواهند برد.

کوشش تبار تصریح کرد: البته اینها از دستاوردهای بیش از یک دهه فعالیت دهیاری هاست و و ما در این مسیر توفیقات زیادی داشته ایم از جمله آنکه در دوره اول 400 دهیار زن در سطح کشور داشتیم و امروز و در دوره چهارم این رقم به بیش از 1500 نفر رسیده است. همچنین دهیاری های ما به آنچنان بلوغی رسیده اند که امروز بیش از 66 درصد آنان مدارج دانشگاهی را طی کرده اند.

معاون امور دهیاریهای سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور گفت: ساخت و سازهای روستا باید زیر نظر دهیاران و بخشداران صورت گیرد و آنها نباید اجازه دهند سوداگران حوزه ساخت و ساز بیش از این به سمت گلستان بیایند و ایمان داشته باشید که ما در نگاه به حقوق شهروندی ذره ای تفاوت میان شهروند روستایی و شهروند تهرانی قائل نیستیم و هرکس باید در فرهنگ خود آسوده خاطر باشد.

همچنین در سیزدهمین گردهمایی دهیاران استان گلستان برهانی نماینده بخشداران، سرهنگ قدمی فرمانده پلیس راه استان، دکتر صابری نماینده مردم آزادشهر و رامیان، زمانی نژاد مدیر کل بنیاد مسکن استان،دیلم نماینده دهیاران و دکتر یزدیان کارآفرین برتر استان به ایراد سخنرانی و بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

لازم به ذکر است 49 درصد جمعیت گلستان در روستا زندگی می کنند و 830 دهیاری امور بیش از هزار روستای استان را پیگیری می کنند.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .