عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استاندار گلستان و مشاور رییس جمهور راهکارهای پیشرفت صنعتی استان را بررسی کردند


استاندار گلستان و مشاور رییس جمهور راهکارهای پیشرفت صنعتی استان را بررسی کردند

استاندار گلستان و مشاور رییس جمهور راهکارهای پیشرفت صنعتی استان را بررسی کردند

 در صبحانه کاری استاندار گلستان با مشاور ارشد رئیس جمهور و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در دفتر استاندار، راهکارهای رشد و پیشرفت صنعتی گلستان بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، استاندار گلستان صبح امروز در این نشست، ضمن تشریح وضعیت کشاورزی، صنعتی و اقتصادی و موقعیت بکر استان، اظهار کرد: یکی از ویژگی های استان که تا به امروز مورد توجه نبوده اکتشاف منابع گازی و نفتی است که یقیناً آینده خوبی را برای گلستان رقم خواهد زد.

دکتر حسن صادقلو با اشاره به رقم بسیار ناچیز اشتغال و مشارکت صنعتی استان، تصریح کرد: از مسئولین عالی رتبه دولت انتظار داریم که با توجه به وجود مرز اینچه برون که به نوعی دروازه ورود به آسیای میانه و حتی حوزه قفقاز است و در عین حال با توجه به قرابت های فرهنگی ترکمن ها و قزاق ها و البته همجواری استان با دریا، بحث منطقه آزاد را جدی تر دنبال کنند.

وی همچنین وضعیت مهاجرت جهت اشتغال در استان را نامناسب دانست و افزود: با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های استان امیدواریم با نگاه مساعد دولت تدبیر و امید به گلستان شاهد شکوفایی اقتصاد، بهبود وضعیت معیشتی و اشتغالزایی مناسب باشیم.

همچنین در این صبحانه کاری، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از تلاش دولت برای کاهش نرخ تورم سخن گفت و افزود: در حالیکه نرخ تورم فعلی کشور به تور متوسط 25 درصد است، دولت برنامه دارد نرخ تورم را تا سال 95 تک رقمی کند.

مهندس اکبر ترکان با اشاره به ظرفیت های استان گلستان اظهار کرد: ظرفیت های سرمایه گذاری استان به گونه است که یقیناً سرمایه گذاران خارجی و حتی سرمایه گذاران داخلی برای ورود به این حوزه داوطلب هستند، لذا مجموعه دولت از هیچ کوششی در راستای رفع محرومیت از استان دریغ نمی کند.

وی افزود : مجموعه استان و شخص استاندار گلستان مطالعات خود در زمینه منطقه آزاد را ارائه دهند تا بتوانیم با دفاع از آن شرایط را برای رشد استان تسهیل کنیم.

لازم به ذکر است در این صبحانه کاری بحث هایی پیرامون سرمایه گذاری در بخش های ساختمان، پولاد، غلات، متالورژی و گردشگری نیز مطرح شد.

 اکبر ترکان، مشاور رییس جمهور و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، به مناسبت روز ملی صادرات و سخنرانی در همایش بزرگ توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی و دیدار با صادرکنندگان استان به گلستان سفر کرده است. 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1279
  • کد خبر : 2823