عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مشاور ارشد رئیس جمهور: اینچه برون زمینه تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری را دارد


مشاور ارشد رئیس جمهور: اینچه برون زمینه تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری را دارد

مشاور ارشد رئیس جمهور: اینچه برون زمینه تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری را دارد

 مشاور ارشد رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات اظهار کرد: مرز اینچه برون دارای ویژگی هایی است که با عبور کریدور ریلی از این نطقه به سمت ترکمنستان و آسیای میانه معنای جدیدی می یابد و زمینه تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری را دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، مهندس اکبر ترکان تصریح کرد: در این راستا مقرر شد استانداری گلستان مطالعات مربوط به اینچه برون را ارائه دهند تا به عنوان منطقه آزاد مطرح شود.

وی که در جمع فعالان اقتصادی و صادراتی استان سخن می گفت، به تبیین ویژگی های اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: اصل اقتصاد مقاومتی، مقاومت در برابر تکانه های بیرونی ماحصل حوادث غیر مترقبه، نوسانات اقتصاد جهانی و اراده سیاسی قدرت های مسلط است.

وی افزود: یکی از راهکارهای مهم در اقتصاد مقاومتی رابطه ما با همسایگان است که خوشبختانه مشترکات ما با همسایگانمان به اندازه ای است که اراده سیاسی قدرت های مسلط، کمترین اثری بر آن نخواهد داشت.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با تأکید بر اینکه این رابطه، رابطه ای خوب و در حال گسترش است، تصریح کرد: یکی از اهداف دبیرخانه مناطق آزاد کشور بایدایجاد ارتباط سازنده با همسایگان باشد، ضمن اینکه افق دید آن تحقق سند ایران 1404 است.

مهندس ترکان گفت: در حال حاضر در کشور، مناطق آزادی همچون اروند، چابهار، کیش، قشم، ارس و انزلی فعال هستند و البته دو منطقه آزاد جاسک و بوشهر نیز با هدف ایجاد شهرهای بالای 500 هزار نفر با اقتصاد مربوط به آن به تصویب رسیده است .

وی افزود: امیدواریم همانگونه که 95 درصد از شهرهای بزرگ جهان شهرهای ساحلی هستند، ما نیز بتوانیم در این مسیر گام موثری برداریم.

گفتنی است در این گردهمایی تعدادی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان برگزیده استان در حضور مشاور ارشد رئیس جمهور و استاندار گلستان به بیان دغدغه های خود در امر تولید و صادرات پرداختند و همچنین از صادر کنندگان برتر سال 1392 با اهدا لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1970
  • کد خبر : 2861