عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آموزش، کارآفرینی و اشتغال در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است

استاندار گلستان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان؛

آموزش، کارآفرینی و اشتغال در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

آموزش، کارآفرینی و اشتغال در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است

 استاندار گلستان با تاکید بر اقدامات فرهنگی در کاهش گرایش به اعتیاد، اظهار کرد: باید به جای هزینه در حوزه درمان و زندان ها توجه ویژه ای به آموزش، کارآفرینی و اشتغال داشته باشیم چرا که این موضوعات در کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی صبح امروز (15 آبان)در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با بیان اینکه سن اعتیاد و آسیب های اجتماعی در استان کاهش یافته ، تصریح کرد: آستانه تحمل مردم در درگیری های محلی و جدل های خانوادگی افزایش یافته است و ما باید بصورت ریشه ای در زمینه کاهش آمارها تلاش کنیم.
وی با تاکید بر نتیجه اقدامات، یادآور شد: کمیته ها وظیفه سنگینی دارند و باید تمامی اعضا به کمیته های 5 گانه وصل شوند و در روش ها اصلاحات و تغییرات لحاظ شود.
دکتر هاشمی افزود: ساز و کار اثرگذاری مسئولیت ها در کمیته ها باید مشخص شود و با توجه به حساسیت جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیاز است مدیران به شخصه در جلسات حضور داشته باشند.
وی یادآور شد: نیروی انتظامی و دستگاه قضایی باید با اقتدار در عرصه مقابله حضور داشته باشند تا برخی گمان نکنند که می توانند به خرید و فروش مواد مخدر در استان بپردازند.
وی با بیان اهمیت جذب اعتبارات در حوزه مقابله با مواد مخدر، گفت: باید مدیران تلاش لازم جهت جذب و افزایش تخصیص بودجه را داشته باشند و این امر در سایه پیگیری محقق می شود.
استاندار گلستان نقش فرهنگ سازی از مسیر بزرگان مذهبی و برنامه های صدا و سیما را بسیار مهم دانست و افزود: بهترین اقدام در مسیر پیشگیری آموزش خانواده و همچنین توجه به آموزش در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه هاست.
وی خاطر نشان کرد: اگر بخشی از هزینه ها در حوزه سلامت به ورزش اختصاص یابد یقیناً شاهد اثرگذاری بیشتر در زمینه پیشگیری خصوصا پیشگیری گرایش جوانان به اعتیاد هستیم.
استاندار گلستان توجه به رونق اقتصادی را مسئله ای مهم دانست و گفت: اگر در حوزه کارآفرینی به خوبی عمل کنیم ، شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.
وی افزود: باید تلاش کنیم با تحلیل درستی از شاخص های فعلی و ارتقا آن در پایان دوره مسئولیت زمینه کاهش آلودگی که مطالبه مردم است را فراهم نماییم.
لازم به ذکر است در این جلسه اداره کل زندان های استان و فرمانداری شهرستان بندرگز گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد ارائه و اعضا نقطه نظرات خود را بیان کردند.

آموزش، کارآفرینی و اشتغال در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است

 

آموزش، کارآفرینی و اشتغال در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است

 

آموزش، کارآفرینی و اشتغال در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .