عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سال گذشته قریب به ۲۰ مگاوات از محل تغییر ساعت ادارات در گلستان صرفه‎جویی شد

سرپرست استانداری گلستان در دیدار با معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر؛

سال گذشته قریب به ۲۰ مگاوات از محل تغییر ساعت ادارات در گلستان صرفه‎جویی شد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

سال گذشته قریب به ۲۰ مگاوات  از محل تغییر ساعت ادارات در گلستان صرفه‎جویی شد

سرپرست استانداری گلستان با تاکید بر اهمیت صرفه جویی و مصرف بهینه در تمام فصول سال، اظهارکرد سال گذشته قریب به ۲۰ مگاوات از محل تغییر ساعت ادارات صرفه‎جویی در مصرف برق اتفاق افتاد و امسال نیز در خصوص این مسئله در جلسه شورای اداری استان تصمیم گیری خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، مهندس میرمحمد غراوی شامگاه روز شنبه 21 اردیبهشت در دیدار با غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیرتصریح کرد: در شرق استان و در مناطق مرزی شهرستان مراوه‎تپه با آفت ولتاژ روبه‎رو می‎شویم و معضل اصلی در این منطقه خطوط انتقال است که فرسوده شده و باید مرمت شود.
وی افزود: در شهرستان مراوه‎تپه یک نیروگاه گازی احداث شده که بنا بود 25 مگاوات برق تولید کند و در فاز نخست توانسته 6 مگاوات برق به شبکه تزریق کند ولی خطوط مناسبی برای انتقال برق ندارد.
وی گفت: تامین برق و برق رسانی مناسب به روستاهای مرزی یکی از مشکلاتی است که باید به آن توجه شود تا مانع مهاجرت معکوس مردم این منطقه به شهرها شود.
سرپرست استانداری گلستان به صرفه‎جویی مصرف برق در سال گذشته توسط دستگاه‎های اجرایی استان اشاره کرد و یادآور شد: اگر سال گذشته 20 مگاوات صرفه‎جویی داشتیم با تمهیدات لازم تلاش می‎کنیم که این عدد امسال افزایش یابد تا با مشکلات خاموشی روبه‎رو نشویم.
غراوی افزود: درخواست داریم یک خط 5 مگاوات برای شهرستان گمیشان در نظر گرفته شود و مجتمع‎های پرورش میگو این شهرستان نیاز به تامین برق نیاز دارد.
وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان گلستان به تامین برق و زیرساخت‎ها تاکید شد، متذکر شد: برای رفع مشکلات انرژی استان نیاز به صرف هزینه است.
همچنین در این دیدار معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در تمامی دنیا به مدیریت مصرف توجه می‎شود تا از صرف هزینه‎های گزاف بکاهند
مهندس غلامعلی رخشانی مهر افزود: در کشور 60 روز مشکل پیک بار وجود دارد و در این مدت تعدادی از روزهای ما به شرایط هشدار و قرمز می‎رسد.
وی تاکید کرد: تنها 20 روز قرمز انرژی در کشور در فصل گرم سال وجود دارد و برای تمام دنیا نیز همینگونه است برای مثال در فرانسه زمانی که وضعیت اضطراری اعلام می‎شود مردم تا 50 درصد مصرف خود را کاهش می‎دهند.
وی گفت: در کشور 60 هزار مگاوات برق تولید می‎شود و تنها 5 هزار مگاوات آن برای 20 روزی است که وضعیت مصرف برق قرمز می‎شود و برای تامین این میزان برق 5 میلیارد دلار سرمایه‎گذاری انجام می‎شود.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر افزود: در کشوری مثل فرانسه در زمان پیک قیمت برق 42 برابر افزایش می‎یابد تا مردم در این بازده زمانی صرفه‎جویی داشته باشند .
رخشانی‎مهر افزود: تبلیغات زیادی برای صرفه‎جویی و توجه به الگوی مصرف در زمان پیک بار شده است و امیدواریم بتوانیم با این اقدامات تابستان را سپری کنیم و مشکلی برای مردم پیش نیاید.
وی افزود: درخواست داریم تغییر ساعت کاری ادارات اتفاق بیفتد و پس از این تغییر نظارت‎ها وجود داشته باشد که مصرف برق ادارات در ساعت پیک به میزان 60 درصد کاهش یافته باشد.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه امیدواریم شرایطی فراهم شود که نهادهای عمومی نیز در مسیر صرفه‎جویی برق در جهت گذر از پیک مصرفی همکاری کنند، تاکید کرد: درخواست داریم استانداری نیز به اصلاح شبکه‎های 20 مگاواتی کمک کند و بتوانیم مشکلات این شبکه‎ها را در استان در مدت 6 ماه حل کنیم.
رخشانی‎مهر متذکر شد: به هر میزانی که استانداری اعتبار متقبل شود تا دو برابر این هزینه را شرکت توانیر صرف خواهد کرد و آمادگی داریم در این راستا موافقت‌نامه‌ای مشترک مبادله کنیم و بتوانیم این کار را انجام دهیم.
لازم به ذکر است در این دیدار حمیدی سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان ، روزبهان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و نصیری مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان نیز حضور داشتند.

 

سال گذشته قریب به ۲۰ مگاوات  از محل تغییر ساعت ادارات در گلستان صرفه‎جویی شد

 

سال گذشته قریب به ۲۰ مگاوات  از محل تغییر ساعت ادارات در گلستان صرفه‎جویی شد

 

سال گذشته قریب به ۲۰ مگاوات  از محل تغییر ساعت ادارات در گلستان صرفه‎جویی شد

 

سال گذشته قریب به ۲۰ مگاوات  از محل تغییر ساعت ادارات در گلستان صرفه‎جویی شد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .