عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ارزش افزوده گندم گلستان باید نصیب استان شود


ارزش افزوده گندم گلستان باید نصیب استان شود

ارزش افزوده گندم گلستان باید نصیب استان شود

 استاندار گلستان در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان استان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت یک میلیون تنی سیلوها و کارخانه های آرد استان باید ارزش افزوده گندم گلستان نصیب استان شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در این جلسه که با حضور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران برگزار شد، تصریح کرد: در سال گذشته وعده ذخیره سازی 700 تن گندم در سیلوها و تبدیل آن به آرد در کارخانه های استان داده شد اما متاسفانه محقق نشد که امیدواریم در سالجاری این امر تحقق یابد.

وی با تاکید بر کیفیت گندم گلستان به عنوان کیفی ترین گندم کشور، یادآور شد: خام فروشی غلات خصوصاً گندم در شرایطی که استان امکان آرد سازی و استفاده از ارزش افزوده گندم را دارد، مشکلاتی برای استان بوجود آورده که امیدواریم مدیران ارشد جهاد کشاورزی نسبت به حل آن تمهیدات لازم را در نظر گیرند.

همچنین در این جلسه قوانلو مدیر کل صنعت، معدن و تجارت، مرگدری معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار گلستان، ریاحی مدیر کل غله استان گزارشی از وضعیت گندم، آرد و نان استان ارئه کردند و همچنین هاشمیان رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت آرد گلستان، نظری نژاد رئیس ایتحادیه خبازان استان، حجی زاده مدیرعامل اتحادیه خباران استان نقطه نظرات خود را پیرامون وضعیت آرد و نان استان به حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی ارائه کردند.

لازم به ذکر است در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان استان، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران با اشاره به قابلیت ها و توانمندی های استان در عرصه گندم و آرد اظهار کرد: بهترین راه شرایط فعلی استان صادرات گندم و آرد استان به خارج از کشور است و در این مسیر دولت همکاری های لازم را با صادرکنندگان صورت خواهد داد.

علی قنبری با تاکید بر همکاری های بخش دولتی در خرید تضمینی گندم، گفت: مراکز خرید گندم باید نسبت به گندم گذشته پاک سازی شوند و بدهی های گذشته با تدابیری اخذ شود و در عین حال تمهیدات اتخاذ شده تا وجه کشاورزان در کمترین زمان ممکن پرداخت شود.

گفتنی است گندم گلستان با گلوتن 36 تا 40 کیفی ترین گندم کشور است و بر اساس آخرین آمار ارائه شده از 2 خرداد تا امروز 655 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده و پیش بینی می شود تا پایان زمان خرید گندم قریب به 200 تا 250 هزار تن دیگر از گندم کاران گلستانی خریداری شود.

 

ارزش افزوده گندم گلستان باید نصیب استان شود

 

ارزش افزوده گندم گلستان باید نصیب استان شود

 

ارزش افزوده گندم گلستان باید نصیب استان شود

 

 ارزش افزوده گندم گلستان باید نصیب استان شود


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .