عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گرگان پربازدید‌ترین شهرستان گلستان در ایام سفرهای نوروزی


گرگان پربازدید‌ترین شهرستان گلستان در ایام سفرهای نوروزی

گرگان پربازدید‌ترین شهرستان گلستان در ایام سفرهای نوروزی

 

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و مسئول روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: در ایام طرح نوروزی ستاد اجرایی خدمات سفر، بیش از دو میلیون و ۴۰۰هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی شهرستان گرگان به ثبت رسید که بر اساس این آمار گرگان پربازدیدترین شهرستان نوروز۱۴۰۲ بود.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مسعود زیارتی روز شنبه 19 فروردین‌ماه ۱۴۰۲ با تشریح آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی ۱۴۰۲ در شهرستان گرگان، ضمن اشاره به این‌که امسال ثبت آمار گردشگران نوروزی از ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد، گفت: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز سیزدهم فروردین دو میلیون و ۴۰۸ هزار و ۴۹۰ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی شهرستان گرگان به ثبت رسیده است.
مسئول روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان خاطرنشان کرد: این آمار مربوط به تجمیع بازدید از جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های تفریحی، موزه‌ها، مراکز صنایع‌دستی، جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های دست‌ساز و جاذبه‌های مذهبی بوده است.
وی اضافه کرد: در بین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان، بیشترین بازدید مسافران در طول مدت طرح نوروزی با یک‌میلیون و ۹۶۰هزار و ۲۰۲ مورد از جاذبه‌های طبیعی گرگان بوده است.
سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان با اعلام این‌که ۲۴هزار و ۷۴۷ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری شهرستان به ثبت رسید، اضافه کرد: ۲۰۱هزار و ۶۳۵ نفر نیز از اماکن تاریخی گرگان بازدید کردند.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۲۱۶هزار و ۵۷۵ نفر از اماکن مذهبی گرگان بازدید کردند و سهم موزه‌های این شهرستان از بازدیدهای مسافران نوروزی نیز ۵هزار و ۱۴۹ بازدید بود.
اقامت بیش از ۱۳۵هزار نفر-شب در اقامتگاه‌های گرگان
مسئول روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در ادامه گفت: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا سیزدهم فروردین سال جاری تعداد ۱۳۵هزار و ۲۳۸ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری شهرستان گرگان به ثبت رسید.
وی با اشاره به این‌که در این مدت ۶۵هزار و ۶۱۰ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی شهرستان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی این شهرستان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به مناطق نمونه گردشگری سطح شهرستان با ۱۵هزار و ۹۳۸ نفر-شب اقامت است. هتل‌ها با ۱۳هزار و ۶۷۷ نفر، خانه مسافرها با ۱۲هزار و ۷۶۲ نفر، هتل‌آپارتمان‌ها با ۷هزار و ۶۴۲ نفر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی با ۷هزار و ۶۰۴ نفر به ترتیب بیشترین سهم اقامت مسافران نوروزی در شهرستان گرگان را به خود اختصاص دادند.
سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان خاطرنشان کرد: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز سیزدهم فروردین‌ماه سال جاری همچنین ۵۷هزار و ۳۱۷ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی و ۱۲هزار و ۵۰۱ نفر نیز اقامتگاه‌های اضطراری شهرستان گرگان را برای اقامت انتخاب کردند.
نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .