عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید مسافران نوروزی از جاذبه‌های گلستان از چهار میلیون فراتر رفت/ اقامت بیش از ۲۹۱هزار نفر-شب در اقامتگاه‌های استان


بازدید مسافران نوروزی از جاذبه‌های گلستان از چهار میلیون فراتر رفت/ اقامت بیش از ۲۹۱هزار نفر-شب در اقامتگاه‌های استان

بازدید مسافران نوروزی از جاذبه‌های گلستان از چهار میلیون فراتر رفت/ اقامت بیش از ۲۹۱هزار نفر-شب در اقامتگاه‌های استان

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از ثبت چهار میلیون و ۲۳ هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان و ثبت اقامت بیش از ۲۹۱ هزار مسافر در ایام طرح نوروزی خبر داد.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری امروز چهارشنبه نهم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ با تشریح آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی ۱۴۰۲ در استان ضمن اشاره به این‌که امسال ثبت آمار گردشگران نوروزی از ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد، گفت: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز گذشته هشت فروردین چهار میلیون و ۲۳هزار و ۷۹۶ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان به ثبت رسیده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: این آمار مربوط به تجمیع بازدید از جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های تفریحی، موزه‌ها، مراکز صنایع‌دستی، جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های دست‌ساز و جاذبه‌های مذهبی بوده است.
وی اضافه کرد: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید مسافران در طول مدت طرح نوروزی با یک‌میلیون و ۹۵۶هزار و ۱۲۰ مورد از جاذبه‌های طبیعی استان بوده است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان با اعلام این‌که ۳۱۴هزار و ۴۹۶ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان به ثبت رسید، اضافه کرد: ۴۶۴هزار و ۵۲۷ نفر نیز از اماکن تاریخی گلستان بازدید کردند.
وی خاطرنشان کرد: تعداد بازدیدها از اماکن تفریحی گلستان ۹۴۴هزار و ۵۷۷ بازدید بود و ۳۰هزار و ۱۱۹ بازدید نیز از مراکز صنایع‌دستی استان ثبت شد.
به گفته ساوری در این مدت ۳۰۹هزار و ۳۵۰ نفر از اماکن مذهبی گلستان بازدید کردند و سهم موزه‌های استان از بازدیدهای مسافران نوروزی نیز ۴هزار و ۶۰۷ بازدید بود.
 
اقامت بیش از ۲۹۱هزار نفر-شب در اقامتگاه‌های استان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در ادامه گفت: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا هشتم فروردین سال جاری تعداد ۲۹۱هزار و ۳۶۳ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.
وی با اشاره به این‌که در این مدت ۱۴۲هزار و ۱۲۷ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به بوم‌گردی‌های سطح استان با ۳۸هزار و ۵۷۴ نفر-شب اقامت است. خانه مسافرها با ۳۲هزار و ۱۹۰ نفر، مناطق نمونه گردشگری با ۲۶هزار و ۶۷۹ نفر و هتل‌ها با ۲۲هزار و ۲۰۸ نفر به ترتیب بیشترین سهم اقامت مسافران نوروزی را به خود اختصاص دادند.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان خاطرنشان کرد: در ۲۲ روز گذشته همچنین ۱۱۲هزار و ۷۳۵ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی و ۳۶هزار و ۵۰۱ نفر نیز اقامتگاه‌های اضطراری سطح استان را برای اقامت انتخاب کردند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس5
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .