عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید بیش از ۷میلیون گردشگر از جاذبه‌های گلستان در سفرهای نوروزی

محمدجواد ساوری مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد؛

بازدید بیش از ۷میلیون گردشگر از جاذبه‌های گلستان در سفرهای نوروزی

بازدید بیش از ۷میلیون گردشگر از جاذبه‌های گلستان در سفرهای نوروزی

 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از ثبت هفت میلیون و ۷۲۲هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان و ثبت اقامت بیش از ۴۸۹ هزار مسافر در ایام طرح نوروزی خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری امروز دوشنبه ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ با تشریح آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی ۱۴۰۲ در استان ضمن اشاره به این‌که امسال ثبت آمار گردشگران نوروزی از ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد، گفت: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز گذشته سیزدهم فروردین هفت میلیون و ۷۲۲هزار و ۳۰ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان به ثبت رسیده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: این آمار مربوط به تجمیع بازدید از جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های تفریحی، موزه‌ها، مراکز صنایع‌دستی، جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های دست‌ساز و جاذبه‌های مذهبی بوده است.
وی اضافه کرد: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید مسافران در طول مدت طرح نوروزی با سه میلیون و ۸۳هزار و ۲۳۰ مورد از جاذبه‌های طبیعی استان بوده است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان با اعلام این‌که یک‌میلیون و۱۶۰هزار و ۶۰۱ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان به ثبت رسید، اضافه کرد: ۷۸۸هزار و ۷۶۱ نفر نیز از اماکن تاریخی گلستان بازدید کردند.
وی خاطرنشان کرد: تعداد بازدیدها از اماکن تفریحی گلستان یک‌میلیون و ۲۴۰هزار و ۹۶۸ بازدید بود و ۵۶هزار و ۲۹۸ بازدید نیز از مراکز صنایع‌دستی استان ثبت شد.
به گفته ساوری در این مدت ۶۳۲هزار و ۸۸۳ نفر از اماکن مذهبی گلستان بازدید کردند و سهم موزه‌های استان از بازدیدهای مسافران نوروزی نیز ۵هزار و ۲۸۹ بازدید بود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان همچنین یادآور شد: شهرستان گرگان با بیش از دو میلیون و 92هزار بازدید، شهرستان گنبدکاووس با بیش از یک‌میلیون و 161هزار بازدید و شهرستان بندر ترکمن با یک‌میلیون و 148هزار بازدید، به ترتیب بیشترین بازدید جاذبه‌های گردشگری را در ایام سفرهای نوروزی به خود اختصاص دادند.
اقامت بیش از ۴۸۹هزار نفر-شب در اقامتگاه‌های استان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در ادامه گفت: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا سیزدهم فروردین سال جاری تعداد ۴۸۹هزار و ۳۵۰ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.
وی با اشاره به این‌که در این مدت ۲۷۱هزار و ۵۱۷ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به مناطق نمونه گردشگری سطح استان با ۱۰۶هزار و ۴۸۴ نفر-شب اقامت است. اقامتگاه‌های بوم‌گردی با ۵۴هزار و ۷۴۹ نفر، خانه مسافرها با ۴۵هزار و ۶۷۶ نفر و هتل‌ها با ۳۰هزار و ۲۶۷ نفر به ترتیب بیشترین سهم اقامت مسافران نوروزی را به خود اختصاص دادند.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان خاطرنشان کرد: در مدت مذکور همچنین ۱۷۰هزار و ۹۸ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی و ۴۷هزار و ۷۳۸ نفر نیز اقامتگاه‌های اضطراری سطح استان را برای اقامت انتخاب کردند.
نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .