عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » امضای تفاهم نامه همکاری مشترک جمعیت هلال احمر گلستان و پژوهشکده آب و برق استان


امضای تفاهم نامه همکاری مشترک جمعیت هلال احمر گلستان و پژوهشکده آب و برق استان

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک جمعیت هلال احمر گلستان و پژوهشکده آب و برق استان

تفاهم نامه همکاری مشترک میان جمعیت هلال احمر گلستان و مرکز آموزش و پژوهش صنعت آب و برق استان به امضا رسید.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، با هدف ارتقا و توسعه ی ظرفیت ها و توانمندیهای اجرایی، علمی، پژوهشی و آموزشی هلال احمر گلستان و مرکز آموزش و پژوهش صنعت آب و برق استان( پژوهشگاه نیرو) تفاهم نامه همکاری مشترک به امضا رسید. نیاز سنجی دوره‌های آموزشی مورد نیاز کارکنان صنعت آب و برق استان، برگزاری دوره‌های آموزشی، و سازماندهی کارکنان آموزش دیده در قالب تیم های عملیاتی امداد و نجات، بهره مندی از ظرفیت آب و فاضلاب استان به منظور برپایی اردوگاه اسکان اضطراری در زمان حوادث و انجام اقدامات پژوهشی در حوزه سیلاب، حوادث شهری و جستجو و نجات جزو مهمترین همکاری‌های مشترک جمعیت هلال احمر گلستان و مرکز آموزش و پژوهش صنعت آب و برق استان پس از امضای تفاهم نامه مشترک است.
قاسم غریب آبادی در جلسه امضای تفاهم نامه گفت: آموزش لازمه زندگی هر انسان و در واقع بخشی گریزناپذیر از چرخه اجتماعی شدن افراد است. در حوزه‌های مربو طه به حوادث و بحران‌ها به ویژه در ایران که با موارد زیادی از انواع حوادث روبرو است آموزش و در کنار آن اقدامات پژوهشی به برون رفت از چالش های پیش رو کمک می‌کند. یکی از مهمترین این چالش ها تغییرات اقلیمی است، این تغییرات علاوه بر ایران بسیاری از کشورهای دنیا را درگیر خود کرده و جزو موضوعاتی است که هلال احمر برای مقابله با آن قدم های خوبی برداشته است. آموزش و تغییر رفتارهای زیست محیطی مهمترین تاثیرگذاری هلال احمر در این امر است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: با توجه به اینکه گلستان جزو استان‌های حادثه خیز است برنامه ریزی برای تربیت نیروهای همیشه آماده جزو وظیفه مندی ماست. دستگاه‌های مرتبط با آب و برق تعداد بالایی نیرو دارند که در زمان حوادث درگیر امور مربوط به حوزه تخصصی خود و در عین حال در معرض خطر هستند. آموزش این افراد در زمان بحران با عنایت به اصل حفاظت فردی می‌تواند از گسترش تعداد آسیب دیدگان پیشگیری کند. در این راستا هلال احمر استان آمادگی دارد با یک برنامه ریزی منسجم تمامی نیروهای دستگاه کمک رسان که درگیر حوادث هستند را آموزش دهد.
گفتنی است این تفاهم نامه توسط قاسم غریب آبادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان و ابوذر اورسجی سرپرست مرکز آموزش و پژوهش صنعت آب و برق گلستان امضا شد.

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک جمعیت هلال احمر گلستان و پژوهشکده آب و برق استان

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک جمعیت هلال احمر گلستان و پژوهشکده آب و برق استان

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : جمعیت هلال احمر گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس5
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .