عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » امضای تفاهم نامه هلال احمر و آموزش و پرورش در گلستان


امضای تفاهم نامه هلال احمر و آموزش و پرورش در گلستان

 

امضای تفاهم نامه هلال احمر و آموزش و پرورش در گلستان 


در جلسه ای با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان و مدیرکل آموزش و پرورش استان تفاهم نامه همکاری مشترک میان دو سازمان امضا شد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، در جلسه ای که به منظور انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان هلال احمر گلستان و آموزش پرورش استان تشکیل شده است، قاسم غریب آبادی به اهمیت آموزش از سنین پایین اشاره کرد و گفت: به فرموده معصومین(ع) «مَثَل آن کس که در کودکی به فراگیری مطالب پردازد، همانند حکاکی بر سنگ است» و وظیفه دستگاه های جرایی است که برای آموزش فرزندان از سنین آموزش پذیر دانش آموزی برنامه ریزی کنند، به ویژه استان گلستان که بستر حوادث و بحران های طبیعی متعددی است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان ضمن قدردانی از همکاری آموزش و پرورش استان در حوزه آموزش همگانی با هلال احمر گفت: در سال جاری ۲۶۰ کانون دانش آموزی هلال احمر در مدارس استان تشکیل شده، با آموزش های ارائه شده ۲۲۳ مانور زلزله توسط دانش آموزان اجرا شد و در ۲۰۸ مدرسه طرح دادرس کاربینی عملیاتی انجام شده است.
وی خاطر نشان کرد: برای گسترش نظام مند آموزش همگانی و تقویت کیفی و کمی آن در سطح دانش آموزان و معلمان و تحقق شعار «هرخانواده ایرانی یک امدادگر» از طریق نهضت جذب اعضا در هلال احمر و ثبت در سامانه عضویت ورود خواهیم کرد. 
مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان هم در این نشست افزود: یکی از شاخصه‌های بسیار مهم دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی این است که نسبت به شرایط و اتفاقات اطراف خود آگاهی پیدا کنند. پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه و توانمندسازی دانش آموزان در مهارت های امدادی و بشردوستانه از خواسته های آموزش و پرورش است و این اداره کل از تمامی ظرفیت ها برای اشاعه فرهنگ آموزش همگانی استفاده خواهد کرد.
در ادامه این جلسه در جهت ایجاد فرصت های یادگیری برای کاهش آسیب های ناشی از حوادث و بحران ها تفاهم نامه ای میان قاسم غریب آبادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان و سیدرضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش استان امضا شد.

امضای تفاهم نامه هلال احمر و آموزش و پرورش در گلستان

امضای تفاهم نامه هلال احمر و آموزش و پرورش در گلستان

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : جمعیت هلال احمر گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .