عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » طرح های بافت فرسوده چهار شهر گلستان در کمیسیون ماده پنج تصویب شد

ایجاد بستر توسعه شهری در کمیسیون ماده پنج گلستان؛

طرح های بافت فرسوده چهار شهر گلستان در کمیسیون ماده پنج تصویب شد


مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از تصویب طرح های بافت فرسوده چهار شهر گنبد کاووس، نگین شهر، فاضل آباد و علی آباد کتول در کمیسیون ماده پنج تاسیس شورایعالی شهرسازی و معماری استان خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گلستان، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: تمام مصوبه های مطرح شده درکمیسیون ماده پنج با رعایت ضوابط شهرسازی ومعماری تعیین تکلیف می شوند و در نهایت با نظر اعضای جلسه مورد تصویب یا رد قرار می گیرند.

وی افزود: جلسه کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری طرح بافت فرسوده و بافت ناکارآمد شهرهای گنبد کاووس، نگین شهر، فاضل آباد و علی آباد کتول و همچنین مغایرت‌های شهرهای گنبد، علی آباد و فاضل آباد برگزار شد.

ملک ادامه داد: در این جلسه طرح بافت فرسوده چهار شهر گنبد کاووس، نگین شهر، فاضل آباد و علی آباد کتول  تصویب و زمینه توسعه شهرایجاد شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت: در این جلسه محدوده 662 هکتاری پیشنهاد شده از جانب مشاور پروژه و ستاد بازآفرینی شهری شهرستان در شهر گنبد تصویب شد.

وی افزود: در شهر نگین شهر نیز طرح پیشنهادی محدوده 45 هکتاری تصویب و مقرر شد اراضی زراعی و باغات و همچنین پهنه های در حال توسعه شهری هماند شهرک ها و مجموعه های در حالا ساخت را از محدوده خارج گردد.

ملک اظهار کرد: همچنین در این جلسه طرح بافت فرسوده و بافت ناکارآمد شهر فاضل آباد بررسی و محدوده پیشنهادی شامل 107 هکتار حاوی حدود 67 هکتار بافت فرسوده و محلات حاشیه نشین مصوب شد.

وی در ادامه گفت: طرح بافت فرسوده و ناکارآمد شهر علی اباد کتول نیز با محدوده پیشنهادی 170 هکتار در این جلسه پیشنهاد و تصویب گردید.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: از مساحت ارائه شده 128 هکتار بافت فرسوده و 42 هکتار سکونت گاه های غیر رسمی می باشد.

گفتنی است در ادامه این جلسه موارد مغایرت های شهرهای گنبد، علی آباد و فاضل آباد با موضوعات افزایش تراکم ساختمانی، تغییر کاربری و... در کمیسیون ماده پنج استان بررسی، تصویب و رد گردید.

 

 


 

طرح های بافت فرسوده چهار شهر گلستان در کمیسیون ماده پنج تصویب شد

 

طرح های بافت فرسوده چهار شهر گلستان در کمیسیون ماده پنج تصویب شد

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان:
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .