عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جشن بزرگ مهارت و کارآفرینی در گلستان برگزار شد


جشن بزرگ مهارت و کارآفرینی در گلستان برگزار شد

جشن بزرگ مهارت و کارآفرینی در گلستان برگزار شد

 جشن بزرگ مهارت و کارآفرینی با حضور مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان و روسای مراکز و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان، جشن بزرگ مهارت و کارآفرینی در سالن اشراق صدا و سیمای مرکز استان با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان، روسای مراکز، آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای و کارکنان سراسر استان برگزار شد.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته ملی مهارت گفت: در دنیای جدید بیسوادی نوین تحت عنوان بیسوادی مهارتی نمود ظاهری پیدا کرده است به مفهوم اینکه هر کس دانش مهارت را با دانش تئوری، علمی و آکادمیک تلفیق نکند در بازار کسب و کار حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

 ابوالفضل تیرانداز بر ضرورت تمهیدات اولیه برای ورود به بازار کار تاکید کرد و افزود: دانش، نگرش و مهارت سه ضلع ورود به بازارکار هستند که هرکدام از این اضلاع حذف شود یقینا ورود به بازارکار با چالش مواجه خواهد شد.

 وی خاطرنشان کرد: برخی تصور می کنند اگر سرمایه داشته باشند و تسهیلات بگیرند می توانند تولیدگر موفقی در بازارکار بوده و به اهداف خود برسند در حالیکه چنین نیست تا زمانی که مهارت و آموزش در کنار علم همراه نشود موفقیتی در کار نخواهد بود، صرفا تصمیم گیری نمی تواند مولفه پیشرفت در بازار کسب و کار باشد.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان با اشاره به الزام توجه هر چه بیشتر به نگرش های اقتصاد مقاومتی گفت: اولین گام در توسعه اقتصاد مقاومتی توسعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی است، زیربنای هر اقدامی باید فرهنگ باشد لذا اگر نتوانیم به این باور و نگرش برسیم نتیجه مطلوب میسر نمی شود.

 تیرانداز با اشاره به اینکه برای اصلاح و تغییر ارزش ها و نظام های فرهنگی حاکم در جامعه در حوزه کارآفرینی پنج عنصر مهم دخیل است، افزود: افراد، خانواده، سازمان های دولتی، نهادهای مردمی، نهادهای وظیفه مند در عرصه آموزش و اطلاع رسانی همانند حلقه های زنجیری هستند که در ترویج و فرهنگسازی مسائل مختلف نقش مهمی ایفا می کنند.

 وی بر لزوم کیفیت آموزش های مهارتی تاکید کرد و از اعتبارسنجی مراکز دولتی خبر داد و گفت: هشت مرکز دولتی فنی و حرفه ای در استان گلستان ارزیابی شدند و در این ارزیابی کسب امتیاز عالی در کارنامه استان گلستان قرار گرفت.

 تیرانداز با بیان اینکه از 361 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای استان گلستان 268 آموزشگاه اعتبارسنجی شدند ادامه داد: یک میلیون و 950 هزار نفر ساعت در این آموزشگاه ها نسبت به ارتقاء مهارتهای آموزشی مبادرت کردند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .