عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اقامت بیش از ۱۶هزار مسافر نوروزی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی گلستان/ جاذبه‌های طبیعی استان با ۹۹۳هزار بازدید بیشترین بازدید نوروزی را ثبت کردند

در طرح نوروزی ۱۴۰۳ ثبت شد؛

اقامت بیش از ۱۶هزار مسافر نوروزی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی گلستان/ جاذبه‌های طبیعی استان با ۹۹۳هزار بازدید بیشترین بازدید نوروزی را ثبت کردند

اقامت بیش از ۱۶هزار مسافر نوروزی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی گلستان/ جاذبه‌های طبیعی استان با ۹۹۳هزار بازدید بیشترین بازدید نوروزی را ثبت کردند

 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از اقامت بیش از ۱۵هزار مسافر نوروزی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی سطح استان خبر داد.
به‌گزارش ستاد خبری ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان، محمدجواد ساوری امروز جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ در خصوص آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی، گفت: از آغاز طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز گذشته (دوم فروردین‌ماه) تعداد ۸۱ هزار و ۵۹۹ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: این میزان اقامت در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با میزان اقامت ۷۳ هزار و ۵۲۵ نفر-شب، افزایش ۱۰ درصدی اسکان در استان را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به این‌که در این مدت ۵۹ هزار و ۵۵۶ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی سطح استان با ۱۶هزار و ۱۸۸ نفر-شب اقامت معادل ۱۶درصد از مجموع اقامت استان است.
ساوری بیان کرد: در این مدت همچنین تعداد ۱۳ هزار و ۵۱۰ نفر در هتل، متل، هتل‌آپارتمان و هتل بوتیک‌های استان، تعداد ۲۱۰۱ نفر در واحدهای مهمان‌پذیر استان و تعداد ۱۴ هزار و ۶۲ نفر در خانه مسافرهای استان اسکان داشتند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در هشت روز گذشته از طرح نوروزی ۲۱ هزار و ۲۶۶ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی و ۷۷۷ نفر نیز اقامتگاه‌های اضطراری سطح استان را برای اقامت انتخاب کردند.
 
جاذبه‌های طبیعی استان با ۹۹۳هزار بازدید بیشترین بازدید نوروزی را ثبت کردند
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان خاطرنشان کرد: در این مدت یک‌میلیون و ۸۴۶ هزار و ۹۲۴ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان به ثبت رسیده است.
وی افزود: این رقم، افزایش بیش از ۴ درصدی بازدید از جاذبه‌ها را نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.
ساوری خاطرنشان کرد: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید مسافران در طول مدت طرح نوروزی با ۹۳۳هزار و ۱۶۳ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی استان بوده است.
وی گفت: ۳۱۱هزار و ۵۳۲ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان، ۱۹۸ هزار و ۳۴۷ نفر نیز از اماکن تاریخی و موزه‌ها، ۲۳۰هزار و ۸۱۰ بازدید از اماکن تفریحی، ۱۶ هزار و ۷۳۲ بازدید از مراکز صنایع‌دستی و ۹۶ هزار و ۳۴۰ نفر از اماکن مذهبی گلستان به ثبت رسید.
نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .