عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیشرفت کشور به ارتباط صنعت و دانشگاه وابسته است

رئیس فنی و حرفه ای کشور :

پیشرفت کشور به ارتباط صنعت و دانشگاه وابسته است

پیشرفت کشور به ارتباط صنعت و دانشگاه وابسته است

 رئیس فنی و حرفه ای کشور گفت: پیشرفت کشور به ارتباط صنعت و دانشگاه وابسته است

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان مسعود شفیعی ، در دومین سمینار از سلسله سمینارهای ارتباط صنعت و دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: پیشرفت کشور وابسته به ارتباط صنعت و دانشگاه است که ما هم باید به آن توجه کنیم.

 وی افزود: دانشگاه ها را به چند نسل شامل نسل اول یا آموزش محور، نسل دوم یا آموزش و پژوهش محور و نسل سوم یا کارآفرین تقسیم کردیم.

 وی بیان کرد: کارآفرین یعنی نزدیک شدن به ارتباط صنعت و دانشگاه و تبدیل ایده به محصول. محصولات دانشگاه های ما فارغ التحصیلان و تحقیقات هستند.

 شفیعی با بیان این که از ۲۰۰ هزار دانشجوی فنی و حرفه ای کشور سالانه ۱۰ درصد فارغ التحصیل می شوند، تصریح کرد: ۷۰ درصد فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای کشور پس از پایان درس مشغول به کار می شوند ، در حالی که بیکاری یکی از مشکلات بزرگ کشور ما است.

 وی تصریح کرد: بیکاری جز درآمد، در مسائل ازدواج نیز تاثیر گذاشته و سن ازدواج را بالا برده است.

 وی با بیان این که کشور ما جزو کشورهای جوان است، تصریح کرد: این موضوع یک فرصت و توانمندی محسوب می شود اما ۳۰ سال دیگر با افزایش سن ازدواج و کاهش فرزندآوری ممکن است تبدیل به کشوری با جمعیت پیر شویم و اگر فارغ التحصیلان وارد بازار کار شوند پیشرفت بزرگی است.

 شفیعی تصریح کرد: لایه اول ارتباط صنعت و دانشگاه در دانشکده فنی و حرفه ای مائده گرگان شکل گرفته است اما این ارتباط باید تا سال آینده پیشرفت نیز داشته باشد.

 وی افزود: بانکها نیز پیشرفت های خوبی داشتند و روسای بانک ها باید از فرصت دانشگاه فنی و حرفه ای استفاده کنند.

 وی ادامه داد: بانک ها باید دانشگاه را به عنوان شریک و سرمایه گذار خود قبول کنند و وجود فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای سرمایه ای برای بانک ها است.

 شفیعی اظهار کرد: تعداد دانشکده فنی و حرفه ای در این استان به تعداد دانشکده های دیگر استان ها کم است و باید رشد کند.

 وی بیان کرد: اگر می خواهید استان رشد کند باید ارتباط بین صنعت و دانشگاه رشد کند.

 وی تاکید کرد: تجلی علم به صورت فناوری اصل موضوع است و رابطه صنعت و دانشگاه به معنای بهره وری و درآمدزایی است، تبدیل علم به فناوری باید مراحلی را طی کند و در اولین گام باید کارشناسی فنی حرفه ای را به عنوان تکنسین۴ ساله وارد بازار کار کنیم.

 شفیعی افزود: تاسیس شاخه جمعیت ایران پیشبرد دانشگاه دراستان گلستان انجام شد که می تواند به فنی و حرفه ای و دانشگاه ها کمک کند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 1211
  • کد خبر : 11890