عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تغییرکاربری اراضی کشاورزی، یکی ازبحرانهای ما درچندسال گذشته بوده است

معاون وزیرجهادکشاورزی و رییس سازمان اموراراضی کشور:

تغییرکاربری اراضی کشاورزی، یکی ازبحرانهای ما درچندسال گذشته بوده است

تغییرکاربری اراضی کشاورزی، یکی ازبحرانهای ما درچندسال گذشته بوده است

 صبح امروز جلسه امور اراضی با حضور دکتر قباد افشار معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان امور اراضی کشور، دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در محل سالن قدس این سازمان برگزار شد.

در ابتدای جلسه رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: دولت تدبیر و امید همه تلاش و رویکردش حکمرانی بر اساس منطق و حفظ حقوق مردم است. باید برای ایجاد امید در جامعه تلاش کرد و بدترین کارها این است که امید ایجاد شده مردم را ناامید کنیم. آن ها با امید و انگیزه رای داده اند و وظیفه اخلاقی و حرفه ایی ما است که از حقوق آن ها صیانت بشود.

دکتر قباد افشار در ادامه گفت: در مسئله امور اراضی ممکن است مداخلاتی صورت بگیرد اما مسئول مستقیم حفظ اراضی جهاد کشاورزی است. امروز در کشور چند مشکل عمده وجود دارد. تغییر کاربری اراضی کشاورزی، یکی از بحران های ما طی چند سال گذشته بوده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: طی این سال های که گذشت، زمین های کشاورزی کوچک و کوچک تر شده اند. باید یک نظام برنامه ریزی مناسب برای رفع موانع طراحی شود. حفظ اراضی با برنامه و منطق امکان پذیر است. طرح کاداس، نقشه برداری هوایی اولین اولویت جهادکشاورزی در استان گلستان است تا اطلاعات دقیق از عرصه ها و حفظ آن ها مهیا شود.

در ادامه دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان درباره وضعیت کشاورزی گلستان گفت: درباره ساماندهی امور اراضی استان باید چند نکته را مدنظر قرار داد. اول این که 68 درصد مردم گلستان درگیر کار کشاورزی هستند و دویست و هجده هزار بهره بردار در زمینه های مختلف کشاورزی داریم که 3800 هزار تن محصول کشاورزی تولید می کنند، و این می طلبد در تعیین عرصه های ملی و منابع طبیعی دقت بیشتری به خرج دهیم که حقی ضایع نشود.

دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: رفع مشکل مردم و تصریح در حفظ بیت المال و منابع طبیعی به شکل مستمر باید پیگیری شود. وظایف امور اراضی حاکمیتی و حقوقی است. در زمینه حفظ عرصه های منابع طبیعی باید از مشارکت گسترده مردم استقبال کرد.

گفتنی است در جلسه امروز معاونان، مدیران ستادی و شهرستانی سازمان جهادکشاورزی استان وهمچنین مدیرکل منابع طبیعی استان حضور داشتند و درباره موانع و مشکلات تغییر کاربری ها و برخورد با آن ها، به گفتگو و تبادل نظر نشستند.

 تغییرکاربری اراضی کشاورزی، یکی ازبحرانهای ما درچندسال گذشته بوده است

 

تغییرکاربری اراضی کشاورزی، یکی ازبحرانهای ما درچندسال گذشته بوده است

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .