عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هجدهمين جشنواره قصه گويي استان گلستان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار کرد:

هجدهمين جشنواره قصه گويي استان گلستان

هجدهمين جشنواره قصه گويي استان گلستان

 هجدهمین جشنواره قصه گویی استان با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی در دو بخش رقابتی و بخش جنبی در مراکز فرهنگی هنری آق قلا و رامیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، به گفته ی منصور آق کارشناس فرهنگی استان و دبیر جشنواره؛ مرحله ی استانی این جشنواره در 2 حوزه آق قلا و راميان به طور جداگانه برگزار شد که در اين میان علاوه بر 4 قصه گوي آزاد، 21 مربي كانون نيز به رقابت پرداختند.

در بخش رقابتی مربیان فرهنگی، هنری، ادبی و کلیه‌ی علاقمندان به قصه گویی و قصه گویان آزاد و در بخش جنبی پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برای شرکت در این جشنواره حضور داشتند.

هم چنین طبق شیوه نامه، این جشنواره با محوریت موضوع آزاد با درون مایه آموزشی، تربیتی و هم چنین نقل قصه‌هایی با موضوع هم دلی، هم زبانی و کار گروهی با توجه به شعار سال برگزار شده است.

آمنه حسيني معاون فرهنگي، طيبه جلالي كارشناس ادبي و محدثه حسيني مربي پاسخ گوي ادبي استان هیئت داوران را در این جشنواره تشکیل داده اند.

گفتنی است، پس از بررسی های انجام شده توسط هیئت داوران، مائده باي از مركز راميان، شهلا ملبوسي از مركز شماره يك گنبد، اكرم گلسرخي از مركز دلند و سبيكه سادات ميرقاسمي از مركز شماره يك گرگان به عنوان قصه گويان برگزيده استاني معرفی شده و با لوح تقدیر و کارت هدیه ای از آنان تجلیل شد.

هم چنین در بخش دیگر اين جشنواره از يك پدربزرگ به نام علي محمد شفيع و يك مادر بزرگ به نام صنم بر پاك منش از روستاهاي تحت پوشش كتاب خانه پستي گرگان و 2 قصه گوي آزاد به نام زهرا صولتي و مهناز كريمي با اهدای جوایز و لوح حضور تقدیر به عمل آمد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره، رزاقي معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش استان گلستان ضمن قدرداني از همكاري هاي تنگاتنگ كانون با آموزش و پرورش، از قصه گويي به عنوان بهترين ابزار براي برقراري ارتباط با كودكان نام برده و افزود: تعامل معلمان ابتدايي با مربيان كانون مي تواند در توسعه و تقويت فعاليت هاي فرهنگي و هنري و انتقال آموزه هاي ديني و اخلاقي با بهره گيري از ابزار هنري به دانش آموزان بسيار تاثيرگذار باشد.

وي گفت: در همين ارتباط و به منظور آشنايي هرچه بيشتر معلمان با فعاليت هاي كانون و بهره گيري از ابزار جذاب هنري در جريان آموزش، دوره هاي آموزشي كوتاه مدت براي معلمان در مراكز فرهنگي هنري كانون برگزار خواهد شد.

هم چنین عبدالرحيم سيفي مديركل كانون نيز ضمن قدرداني از تلاش همه عوامل اجرايي هجدهمين جشنواره قصه گويي استان، هسته مركزي بسياري از قصه ها را ارزش هاي اخلاقي دانسته و تاكيد كرد: قصه با قصه گو جان مي گيرد و لذا ارزش هاي اخلاقي را كودك وقتي مي فهمد كه قصه گو در قصه اش از گذشت و ايثار ديگران سخن بگويد.

وي گفت: آغاز قصه با نام خدا در برگيرنده اولين درس تربيتي است يعني اينكه بچه هاي ما بايد هركاري را با نام خدا شروع كنند و به او اميد داشته باشند و بدانند كه خداي مهربان يكي هست و همه جا هست.

وي از همه مربيان خواست تا بحث قصه و قصه گويي را در مراكز با قوت دنبال كنند و به مشاركت خانواده ها نيز توجه داشته باشند.

هجدهمين جشنواره قصه گويي استان گلستان

 

هجدهمين جشنواره قصه گويي استان گلستان

 

هجدهمين جشنواره قصه گويي استان گلستان

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .