عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » خرید بیش از 20 هزار تن گندم بذری توسط شبکه تعاون روستایی گلستان


خرید بیش از 20 هزار تن گندم بذری توسط شبکه تعاون روستایی گلستان

خرید بیش از 20 هزار تن گندم  بذری توسط شبکه تعاون روستایی گلستان

 مدیر تعاون روستایی استان اظهار داشت: در سال جاری مقدار 20هزارو720 تن گندم بذری از کشاورزان گلستانی توسط شبکه تعاونی روستایی استان گلستان خریداری شد.

مهندس محمدتقی رجایی افزود:با عنایت به اهمیّت تامین بذور گواهی شده مورد نیاز کشاورزان، اتحادیه ها و شرکت های تحت پوشش تعاون روستایی استان در سال جاری بالغ بر 20هزارو720تن بذر گندم با ارزشی معادل 270میلیارد ریال از کشاورزان تکثیری کار، خریداری کردند.

وی در ادامه افزود: عملیات فرآوری بذور از یازده سال قبل ،با یک نوع محصول و با ظرفیت 3هزارتن توسط شبکه تعاونی روستایی استان با نظارت مرکز تحقیقات و ستاد بذر استان آغاز گردیده،که با پیگیری و تلاش مجموعه تعاون روستایی استان در حال حاضر مراکز فرآوری به 6 مرکز با ظرفیت انباری 27هزارتن وظرفیت بوجاری 50 تن در ساعت، توسعه و ارتقاء یافته و بذور جو ،برنج و سویا نیز به سبد فرآوری بذور شبکه تعاون روستایی گلستان اضافه گردید، بنحویکه حدود 50 درصد سهمیه بذر استان در شبکه تعاون روستایی فرآوری می گردد.

مهندس رجایی اضافه کرد: لازم به ذکر است بذور گندم در6 رقم (واریته) فرآوری و به اندازه موردنیازکشاورزان، به مراکز توزیع در شرکتهای تعاونی روستایی و تولید ارسال شد.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .