عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری موفق مانور مقابله با افت فشارگازشرق استان گلستان با همکاری استانهای معین


برگزاری موفق مانور مقابله با افت فشارگازشرق استان گلستان با همکاری استانهای معین

 

 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان، مانور کشوری افت احتمالی فشار گاز با هدف سنجش میزان آمادگی و ارتقای توان عملیاتی واحدهای اجرایی و خدماتی درشهر گنبد کاووس به عنوان شهرستان معین برگزار شد.

 این مانور یک روزه با هماهنگی معاونت استانداری و فرماندار ویژه شهرستان گنبد ازساعت 6 صبح آغاز شده و تا ساعت 13 که فشار گاز به حالت اولیه خود بازگشت بطول انجامید.

 دراین مانور مهندس يوسفي پور رئيس ایمنی، بهداشت ومحیط زیست شرکت ملی گازايران، مقدم مدیرکل مدیریت بحران استان ،دكترعباسي نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی ، مهندس بني كريمي مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی استان گلستان به همراه حميدي معاون استانداریو فرماندار وي‍ژه گنبد ، داودی نژاد مدیر منطقه 9 عملیات وتني چند ازمسئولين ادرات گنبد و نیروهای انتظامی ،آتش نشانی ،هلال احمر، پلیس راهورشهرستان گنبدکاووس حضورداشتند كه برروند اجرای آن نظارت داشته و پشتیبانی کردند.

 براساس برنامه ریزیهای انجام شده جهت کاهش افت فشارگاز، تعدادی از واحدهای صنعتی، تولیدی، نانوایی ها ،ادارات شهرکنبد و بیمارستانها قطع شد تا میزان آمادگی و توانایی آنها در برخورد با قطع احتمالی گاز در زمان مواجهه با افت فشارگازمورد سنجش وارزیابی قرار گرفت.

 گفتنی است دراین مانورگاز ۳۲ نانوایی و۴ بیمارستان وادارات شهرستان قطع شد وبا سوخت جایگزین به روند خدمات دهی خود ادامه دادند.

 در ادامه درجلسه ای که به همین منظور درمحل فرمانداری شهرستان انجام شد ضمن ارزیابی روند برگزاری مانور ،نقاط ضعف مشخص شده و دستورات مقتضی جهت مرتفع شدن مشکلات موجود ارائه شد.

 درهمین راستا مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گازایران ضمن تقدیر از متولیان برگزاری این مانورگفت: خوشبختانه مانور بر اساس برنامه تعیین شده وبصورت منظم و منسجم انجام شد که در این زمینه آمادگی تعداد ۳۰۰ نیرو خدماتی و اجرایی مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفت.

 مهندس حمیدرضا یوسفی پوربا بیان این مطلب که شرکت ملی گازایران نسبت به سایر کشورها در تراز بین الملی بالاتری قرار دارد افزود:با توجه به حجم انبوه گاز درکشور نیاز است تاسیسات پایه ای خود را ارتقاء دهیم و مانورهایی جهت آمادگی نرم افزاری در مقابله با بحران برگزارنمائیم.

 ایشان با بیان اینکه این شرکت نسبت به سنوات گذشته پیشرفت های قابل ملاحظه ای در زمینه افزایش تاسیسات و تقویت فشارگاز داشته افزود: ما در منطقه بحران خیزی قرار داریم و شرکت گاز به دلیل انتقال گاز پاک و ایمن بسیارخطرپذیراست و ضروری است تا آمادگی وچابکی خود را جهت مقابله با هر گونه خطر احتمالی ارتقا دهیم .

 یوسفی پور اضافه کرد:نداشتن افت فشار گاز به معنی فراموش کردن صرفه جویی و مدیریت صحیح مصرف از سوی مشترکان گاز نیست بلکه مشترکان بایستی همواره مصرف گاز خود را مدیریت نمایند تا در موقع بروز بحران های احتمالی با کمترین مشکل مواجه شوند.

 در همین راستا دکترعباسی نماینده شهرستان گنبد درمجلس شورای اسلامی و حمیدی فرماندار شهرستان ضمن تقدیر از عملکرد شرکت گاز بویژه در شهرستان گنبد ،آمادگی خود را جهت مساعدت و همیاری برای اجرای طرحهای شرکت گاز در زمینه های مختلف اعلام داشتند.

مدیرعامل گازگلستان نیزدر همین رابطه با تشکرازهمکاری وهمراهی مسئولین در برگزاری این مانور بزرگ ومهم ، به ارائه گزارشی از وضعیت گازرسانی درسطح استان پرداخت.

 مهندس صفرعلی جمال لیوانی با بیان اینکه استان گلستان فاصله بسیارزیادی ازپالایشگاههای گاز دارد گفت:وقوع بحران غیرقابل پیش بینی است،بنابراین لازم است تمامی واحدهای صنعتی، ادارات و نهادها، مراکزخدماتی مثل بیمارستان ها ونانوایی ها جهت مواجهه با شرایط بحرانی نسبت به انجام تمهیدات لازم برای استفاده از سوخت جایگزین اقدام نمایند.

 وی افزود:درصورت بروز افت فشارگازو بوجود آمدن شرایط بحرانی، اولویت مصرف گاز با واحدهای خانگی بوده وما مجبوریم جهت جلوگیری از افت فشاربه ترتیب گاز واحدهای صنعتی، ادارات، نانوایی‌ها و مدارس و... را قطع نمائیم.

 مدیرعامل گازگلستان در خاتمه ضمن تشکر از همه مدیران و ادارت و سازمنها که این شرکت را در انجام این مانور یاری رساندند گفت: افزایش توان عملیاتی و آمادگی بیشتر نیروهای امدادی شرکت گاز و سایر دستگاه های خدمات رسان درصورت افت احتمالی فشار گاز و بروز بحران را از اهداف برگزاری این مانورها دانست که خوشبختانه محقق شد.

 قابل ذکر است در سال ۹۴ تعداد ۹مانور افت فشار گاز در ادارات گاز شهرستانی برنامه ریزی شده است که این مانور ششمین مقابله با افت فشار احتمالی به میزبانی گنبدکاووس به عنوان شهرستان معین برگزار شد که از ادارات گاز مینودشت و آزادشهر نیز جهت آمادگی شرکت کردند.

 شهرستان گنبدکاووس با 325 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع شده و از نظر وسعت، بزرگترین شهرستان این استان محسوب می شود.

 

برگزاری موفق مانور مقابله با افت فشارگازشرق استان گلستان با همکاری استانهای معین

 

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت گاز استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .