عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همایش فرهنگ و اقتصاد ملی در فرش

دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستان برگزار کرد:

همایش فرهنگ و اقتصاد ملی در فرش

 همایش فرهنگ و اقتصاد ملی در فرش

 به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی و خوشه فرش سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان، همایش فرهنگ و اقتصاد ملی در فرش، در مرکز آموزش علمی-کاربردی جمعیت هلال احمر استان گلستان برگزار شد.

در این همایش که با حضور مسئولین استانی، تولیدکنندگان و علاقمندان به حوزه فرش همراه بود، دکتر برزعلی در سخنرانی خود ضمن اشاره به جایگاه صنعت فرش در اشتغال داخل و صادرات به میزان 330 میلیون دلار در سال 93، به ثبت رسیدن مالکیت فکری برخی از طرحی های داخل کشور طبق معاهده لیسبون اشاره نمود و از این صنعت به عنوان یکی از نشانه های فرهنگی و هنری کشور یاد کرد.

ایشان همچنین به فعالیت های آموزش های مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان اشاره و تاسیس رشته فرش را در گلستان قدم مهمی در این صنعت عنوان نمود و در خصوص فعالیت های این دانشگاه در تجاری سازی ایده ها در حوزه فرش صحبت نمودند.

دکتر برزعلی با نگاهی به سبک زندگی در داخل و خارج از کشور، خلق ایده های جدید در صنعت فرش بویژه در طراحی، کیفیت و اندازه را از ضروریات این صنعت-هنر در دنیای امروزی برشمردند.

شایان ذکر است در این مراسم، مهندس سنجیده، مدیرکل اقتصادی استانداری و حسن زاده، معاون سازمان صنعت،معدن و تجارت استان نیز سخنرانی و در خصوص جایگاه فرش در استان گلستان مطالبی را عنوان نمودند.

 همایش فرهنگ و اقتصاد ملی در فرش

 

 همایش فرهنگ و اقتصاد ملی در فرش

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .