عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » قطعه اول كمربندي گرگان تا شش ماه آينده بهره برداري مي شود

رئيس شوراي حمل و نقل گلستان:

قطعه اول كمربندي گرگان تا شش ماه آينده بهره برداري مي شود

قطعه اول كمربندي گرگان تا شش ماه آينده بهره برداري مي شود

 رئيس شوراي حمل و نقل گلستان با اشاره به اينكه عمليات ايمن سازي قطعه اول كمربندي گرگان در حال اجراست، از بهره برداري آن تا شش ماه اول سال جاري خبر داد.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "ابراهيم مبارك قدم" در گفت و گويي خبري اظهارداشت: قطعه يك كمربندي گرگان از ورودي شهر سرخنكلاته شروع و بعد از عبور از اين شهر به روستاي اميرآباد و در محل تقاطع محور گرگان به آق قلا به اتمام مي رسد.

مديركل راه و شهرسازي گلستان ادامه داد: طول اين قطعه 15.5 كيلومتر است كه عمليات اجرايي 9 كيلومتر آن به طور كامل به اتمام رسيده و 60 درصد از عمليات اجرايي باقي مانده پروژه نيز كه شامل ورودي و خروجي شهر سرخنكلاته و اتصال مسير به بزرگراه سراسري گرگان به مشهد مي شود، انجام شده است.

وي با اشاره به اينكه تا شش ماه اول سال 95 اين عمليات نيز به اتمام مي رسد، گفت: هم اينك عمليات خط كشي و نصب تابلو و علائم ايمني و گاردريل پروژه از سوي اداره كل راه و شهرسازي گلستان در حال اجراست.

مبارك قدم گفت: براي اجراي قطعه اول كمربندي گرگان تاكنون قريب به 200 ميليارد ريال از محل منابع ملي حوزه كنترل و نظارت بر پروژه هاي راهسازي استان هزينه شده است.

وي با اشاره به اينكه عمليات ساخت پروژه برعهده حوزه كنترل و نظارت بر پروژه هاي راهسازي استان قرار دارد، اظهاركرد: اين پروژه در ابتدا در سه قطعه به طول 58 كيلومتر با كمربندي كردكوي به طور مشترك تعريف شده بود اما به دليل باقي ماندن طول زياد مسير و عبور پروژه از اراضي كشاورزي و زمان برشدن اجراي پروژه، با پيگيري هاي بعمل آمده مسوولان و نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي مقرر شد در قالب دو قطعه ادامه يابد.

وي ادامه داد: قطعه دوم پروژه كمربندي گرگان تقريبا به طول 11 كيلومتر است كه از انتهاي قطعه اول كنار گذر گرگان تا خارج از محدوده غربي شهر گرگان را شامل مي شود و هم اكنون مطالعات اوليه آن انجام شده و پس از رفع مباحث مربوط به تملك اراضي محدوده پروژه، در مرحله برگزاري مناقصه قرار مي گيرد.

مبارك قدم يادآور شد: مراحل ساخت پروژه كمربندي گرگان- كردكوي از سال 88 با حضور دكتر لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي و وزير وقت راه و ترابري كلنگ زني شده بود.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .