عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کودکان گلستانی حامیان محیط زیست


کودکان گلستانی حامیان محیط زیست

کودکان گلستانی حامیان محیط زیست

به مناسبت بزرگداشت هفته محيط زيست، كودكان و نوجوانان گلستاني با اجراي برنامه هاي متنوع فرهنگي و هنري به ياري طبيعت شتافته و دوستي خود را با اين سرمايه ملي نشان دادند.

دست های دوستی کودکان گمیشانی با طبیعت

به مناسبت هفته محیط زیست و با هدف آشنا شدن کودکان و نوجوانان با محیط زیست و راه های حفاظت از آن، برنامه های مختلفی در قالب فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی در مرکز فرهنگی هنری گمیشان برگزار شد.

اعضای مرکز گمیشان ضمن آشنایی با شغل محیط بانی، دل نوشته های کودکانه خود را با موضوع "درخت تنهای کانون" بر روی کاغذ آوردند.

گفتنی است جمع آوری زباله های پارک نزدیک مرکز و آب یاری فضای سبز و حلقه زدن به دور درختهای دوستی از دیگر برنامه های آن روز بود.

روز دوستی با محیط زیست

دراین روز تعدادی از اعضای دختر نوجوان با شرکت در کارگاه ادبی حس و برداشت خود را نسبت به محیط زیست نوشته و برای دیگر اعضا خواندند.

در این کارگاه مربی ادبی با بیان توضیحاتی در رابطه محیط زیست و چگونگی تولید کاغذ و هم چنین نیاز بشر به سرسبز نگه داشتن محیط پیرامون خود و حفاظت از گیاهان و درختان با بچه ها گفت و گو کرد.

هم چنین در این برنامه ضمن آموزش آب رسانی قطره ای درختان، از بچه های خواسته شد تا هر یک درختی را به نام خود ثبت کرده و این درختان را با بطری هایی از آب آبیاری کنند.

اعضای مرکز بندرترکمن با مسائل محیط زیستی آشنا شدند

کارگاه بحث و گفت و گو با هدف آشنایی بیشتر اعضا با مسایل محیط زیستی و راه کارهای حفاظت از محیط زیست برای اعضای دختر و پسر مرکز فرهنگی هنری شهرستان بندر ترکمن برگزار شد.

در این برنامه ضمن معرفی کتاب هایی با موضوع محیط زیست، بازیافت و حفاظت از ذخایر طبیعی کارگاه مطالعه و روخوانی انجام شد.

هم چنین کودکان با حضور در کارگاه کاردستی با دور ریختنی ها به ساخت کاردستی پرداختند.

برگزاری کارگاه آموزشی حمایت از محیط زیست در مرکز شماره یک گرگان

در این برنامه که با حضور کودکان و نوجوانان به عنوان حافظان محیط زیست حضور داشتند، مهندس مرتضوی کارشناس پایش محیط زیست به آموزش دانستنی های مربوط به محیط زیست پرداخت.

گفتنی است خوانش شعر و داستان با موضوع محیط زیست توسط دو عضو کودک مرکز و اهدای کتاب چه و دفترچه دانستنی های حفاظت از محیط زیست به کودکان حاضر از سوی اداره محیط زیست شهرستان گرگان از دیگر برنامه های آن روز بود.

در پایان شرکت کنندگان با استفاده از مواد دور ریختنی و قابل بازیافت به ساخت کاردستی پرداختند.

کودکان بندرگزی با طرز کاشت نهال و مراحل رشد آن آشنا شدند

این برنامه با هدف فرهنگ سازی و نحوه مراقبت و نگهداری از محیط زیست با حضور30 نفر از اعضا و کارشناسان اداره محیط زیست برگزار شد.

هم چنین ویژه برنامه این روز پخش فیلم با موضوع پاک سازی و جمع آوری زباله و نحوه بازیافت زباله های تر و خشک بود.

آموزش صحیح کاشت گل و گیاه در مرکز شماره دو گرگان

در مرکز شماره دو گرگان به مناسبت هفته حفاظت از محیط زیست برنامه های متنوعی از جمله: کارگاه بحث و گفت و گو با موضوع چگونگی حفاظت از محیط زیست، آموزش کاشت گل، ساخت گلدان با استفاده از مواد دورریختنی، شعر خوانی گروهی اعضا با موضوع محیط زیست و درخت کاری و هم چنین کارگاه معرفی کتاب برگ ها از مجموعه کتاب های کاردستی با برگ ها برگزار شد.

گفتنی است در این برنامه از مادر یکی از اعضا که به عنوان کارشناس گل و گیاه فعالیت می کند دعوت شد تا راه کارهای نگه داری گل و گیاه در آپارتمان ها را برای حاضرین توضیح دهد.

هم چنین این مادر هنرمند با هم راهی اعضا طریقه کاشت صحیح گل را آموزش داده و بچه ها را با پرورش گل آفتاب گردان و سبزی گشنیز آشنا ساخت.

دستان سبز طبیعت در دستان گرم کودکان و نوجوانان مرکز شماره یک گنبد

به مناسبت هفته ی بزرگداشت محیط زیست، کودکان و نوجوانان مرکز شماره یک گنبد با طبیعت بهاری مرکز سرودی دوباره سر دادند.

به همین منظور و با هدف آشنایی بیشتر با حفظ محیط زیست و طبیعت، باغچه ی مرکز میزبان گل های کانونی شد.

معرفی کتاب برگ ها و ریشه ها، آشنایی با انواع درختان، برگ ها و دانه ها و راه های حفظ بهتر و موثرتر محیط زندگی در جنگل و دریا با نگارش دلنوشته ای برای طبیعت از جمله فعالیت های انجام شده در آن روز بود.

صدای طبیعت در مرکز شماره 2 گنبد کاووس

به مناسبت هفته محیط زیست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 2 گنبد کاووس برنامه های جذاب و متنوعی را با موضوع محیط زیست برای اعضای دوستدار طبیعت برگزار کرد.

در این هفته کارگاه روخوانی کتاب با معرفی کتاب زمین پاک و نقاشی با موضوع "من زندگی را دوست دارم" برای اعضای دختر و پسر اجرا شد.

صدای طبیعت با اجرای کارگاه کاردستی با دورریختنی ها با هدف استفاده بهینه و خلاق از مواد دور ریختنی و مسابقه دو میدانی با شعار "زمین پاک " برای اعضای دختر برگزار شد.

بحث آزاد با موضوع شهر زیبای من و بازی مار پله در طبیعت با اجرای پرسش و پاسخ برای اعضای پسر از دیگر برنامه های جنبی هفته محیط زیست بود.

برگزاری کارگاه های متنوع با موضوع حفاظت از محیط زیست در مرکز شماره 3 گرگان

مرکز شماره 3 گرگان با هدف آشنایی اعضا با محیط زیست و استفاده بهینه از آن و هم چنین چگونگی نگهداری از محیط زیست، کارگاه های آموزشی خود را به این موضوع اختصاص داد.

در این هفته اعضا در کارگاه داستان نویسی به خلق داستان هایی با موضوع "زیست گاه زیبای من" پرداخته و با راه کارهای حفاظت و نگهداری از محیط زیست آشنا شدند.

برگزاری کارگاه های مهارت زندگی، کاردستی و کولاژ، تصویرگری در قالب نقاشی متری و پخش انیمیشن با موضوع آب و باران از دیگر برنامه های اجرایی مرکز شماره س3 گرگان در هفته محیط زیست بود.

کودکان گلستانی حامیان محیط زیست

 

کودکان گلستانی حامیان محیط زیست

 

کودکان گلستانی حامیان محیط زیست

 

کودکان گلستانی حامیان محیط زیست

 

کودکان گلستانی حامیان محیط زیست

 

کودکان گلستانی حامیان محیط زیست

 

کودکان گلستانی حامیان محیط زیست

 

کودکان گلستانی حامیان محیط زیست

 

کودکان گلستانی حامیان محیط زیست

 

کودکان گلستانی حامیان محیط زیست

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : كانون پرورش فكري کودکان و نوجوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .