عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بیش از 2 میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان رشته های صنایع دستی علی‌آبادکتول پرداخت می شود


بیش از 2 میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان رشته های صنایع دستی علی‌آبادکتول پرداخت می شود

بیش از 2 میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان رشته های صنایع دستی علی‌آبادکتول پرداخت می شود

 مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی انجام شده در سال 95، بیش از دو میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان و صنعتگران شهرستان علی‌آبادکتول پرداخت خواهدشد.

 به گزارش روابط‌ عمومی عباس عنایت رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان علی‌آبادکتول، در این نشست که با حضور حسن پهله‌ وری مدیر صندوق کارآفرینی امید واحمد تجری مفرد فرماندار شهرستان علی آبادکتول برگزار شد حسن پهلوری با اعلام این خبر گفت : خوشبختانه شهرستان علی آبادکتول یکی از قطب‌های صنایع دستی استان گلستان بشمارمی‌آید که بر این اساس، صندوق کارآفرینی امید طی سنوات اخیر تلاش کرده است حمایت قابل توجه‌ای از متقاضیان اخذ تسهیلات ارزان قیمت در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی این شهرستان داشته باشد.

 به گفته وی، تسهیلات مشاغل خانگی 100 میلیون ریال، خوداشتغالی تا سقف 300 میلیون ریال، تسهیلات کارفرمایی تا سقف یک میلیارد ریال، حمایت از برندهای داخلی تا سقف یک میلیارد ریال و وجوه مردمی با سپرده‌گذاری تا سقف 150 میلیون ریال پرداخت می‌شود.

 پهلوری همچنین خاطرنشان کرد: ایجاد بازارچه صنایع‌دستی، ایجاد گلخانه در روستاها و طرح هر روستا یک محصول، حمایت از اسب اصیل، حمایت از طرح روستایی نوغانداری و احداث بازارچه مرزی گردشگری در اینچه‌برون از دیگر برنامه‌های مهم امسال صندوق کارآفرینی امید است.

 فرماندار علی آبادکتول نیز در این جلسه گفت: صنایع‌دستی ایران، به‌عنوان صنعتی مستقل و بومی، شاخص‌ترین هنر کاربردی ایران و یکی از ۳ قطب برتر صنایع‌دستی جهان است که ریشه‌های عمیق و استواری در فرهنگ غنی و بارور ایران اسلامی دارد.

 تجری‌مفرد تصریح کرد: صنایع‌دستی در کمک به رشد و توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری اندک و بهره‌وری بالا و دستیابی به اهداف مختلف نقش موثری ایفا می کند و امروزه سرلوحه‌ برنامه ‌و فعالیت‌های بسیاری از دولت‌ها به ویژه در کشورهای در حال توسعه است.

 وی اذعان داشت: تا به حال برای یک هزار و 300 هنرمند شهرستان علی‌آبادی کارت شناسایی صنایع دستی صادر شده و برای 178 نفر از این تعداد که در حوزه صنایع دستی فعال‌تر هستند، شرایط استفاده از بیمه تامین اجتماعی نیز مهیا شده است.

 فرماندار علی‌آبادکتول در پایان یادآور شد: در سال 94، بیش از یک میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی علی‌آبادکتول پرداخت شده است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .