عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست هم اندیشی وصول مطالبات با حضور معاون استاندار


نشست هم اندیشی وصول مطالبات با حضور معاون استاندار

نشست هم اندیشی وصول مطالبات با حضور معاون استاندار

 نشست هم اندیشی وصول مطالبات با حضور ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استانداری گلستان، در شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان برگزار شد.

در این نشست نمایندگانی از اداره کل راه و شهرسازی، آب و فاضلاب روستایی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و معاونین شرکت توزیع برق استان حضور داشتند.

مهندس علی اکبر نصیری با ارائه آماری از وضعیت تولید و هزینه تمام شده برق در کشور و مسائل و مشکلات که گریبانگیر بخش توزیع برق در کشور است گفت: دریافت نقدینگی از شرکت توانیر بر اساس فرمول هایی است که میزان وصول مطالبات یکی از آیتم های اصلی آن است.

نصیری افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان 670 هزار مشترک دارد که از این تعداد مشترکین خانگی 82.7 درصد، مشترکین تجاری 11.3 درصد، بخش عمومی و اداری 4.4 درصد، بخش کشاورزی 1.3 درصد و مشترکین صنعتی 0.4 درصد کل مشترکین برق استان را تشکیل داده اند.

وی در خصوص سهم مصرف هر یک از این بخش ها از کل انرژی برق استان افزود: در حالی که مشترکین خانگی بیش از 82 درصد تعداد مشترکین برق استان را تشکیل می دهند اما 50 درصد از انرژی الکتریکی استان را مصرف می کنند، همچنین بخش های عمومی و اداری 8.7 درصد، کشاورزی 17.5 درصد، صنعتی 14.4 درصد و بخش تجاری 10.1 درصد از مجموع انرژی مورد استفاده در استان را به خود اختصاص داده اند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان پس از آنکه گزارشی از وضعیت کلی تعداد مشترکین و انرژی برق مصرفی در استان را ارائه کرد افزود: میزان مطالبات این شرکت در حال حاضر از مشترکین خود به بیش از 60 میلیارد تومان رسیده است که از این میزان جمع بدهی های ادارات استان از مرز 30 میلیارد تومان گذشته است.

مهندس نصیری در بخش پایانی سخنان خود گفت: پایدار نگه داشتن شبکه و تأمین رضایت مردم از کیفیت خدمات ارائه شده هزینه زیادی در بر دارد و شرکت توزیع برق استان برای این منظور به جز صورتحساب برق مصرفی که توسط مشترکین پرداخت می شود منبع درآمد دیگری ندارد.

در ادامه این جلسه محمود ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استانداری گلستان گفت: پیش از این چندین جلسه با مدیرعامل شرکت برق برگزار کرده ایم که طی آن راه های تقویت و بهبود خدمت رسانی به مردم شریف استان در بخش انرژی الکتریکی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی خاطرنشان ساخت، عدم پرداخت صورتحساب برق مصرفی و بدنبال آن کسری منابع مالی در شرکت برق موجب اخلال در فعالیت های زیربنایی در شبکه های توزیع می گردد که تبعات سوء آن در درجه اول متوجه خود مشترکین می گردد.

ربیعی در انتها از روحیه متعامل مهندس نصیری مدیرعامل شرکت توزیع برق در وصول مطالبات از بخش دولتی تقدیر کرد و اظهار امیدواری کرد مجموعه مدیران استان با تعامل بیش از پیش در حل مشکلات استان گام های بلندتری بردارند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .