عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » با انجام مهندسی مجدد 230 لیتر بر ثانیه به منابع تامین آب استان افزوده شد

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان:

با انجام مهندسی مجدد 230 لیتر بر ثانیه به منابع تامین آب استان افزوده شد

مهندس محمد هادی رحمتی با اعلام این خبر افزود: افت سطح آب سفره های زیرزمینی که عمده ترین منابع تامین آب استان هستند، رشد جمعیت و رشد مصرف موجب شد تا عملیات بازسازی 23 حقله چاه به منظور جبران بخشی از کمبود آب مورد نیاز در برنامه دست اندرکاران صنعت آب و فاضلاب استان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: عملیات بازسازی 23 حلقه چاه شامل عملیات مهندسی مجدد منصوبات، اسیدشویی، برس زنی، بک واش و دو جداره سازی منابع تامین آب در یک سال گذشته انجام شد.

به گفته وی؛ عملیات مهندسی مجدد منصوبات چاه های شصتکلاته، ریحانی، انارباغ شهر گرگان، چاه شماره 5 کلاله، چاه شماره 4 علی آباد، چاه شماره 2بندرترکمن(النگ) و چاه شماره 1 بندرترکمن اجرا شده که با اجرای این عملیات 230 لیتر در ثانیه آب با هزینه ای بالغ بر 4703 میلیون ریال احیا شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان گلستان یادآور شد: اجرای عملیات ترمیم خط انتقال 500،300و700 میلیمتر گمیشان، اجرای 1.5 کیلومتر خط انتقال به منظور وارد مدار شدن چاه ولاغوز 2 شهر کردکوی، مهندسی مجدد و اصلاح ورودی و خروجی مخزن 25000 مترمکعبی شهر گنبد و خطوط انتقال جمع کننده چاههای منطقه ایگدر ( سایزهای 500 و 600) به مخزن 25000 مترمکعبی، اصلاح 1670 متر از شبکه توزیع آب و اصلاح290 فقره انشعاب فرسوده شهر علی آباد و نصب ارتفاع سنج بر روی مخازن آب شهر مینودشت از اقدامات مهم برای گذر از بحران تابستان بوده است.

مهندس محمد هادی رحمتی تصریح کرد در همین راستا در شهر گنبد برای گذر از مواجه با بحران تابستان 95 پیمایش 48 کیلومتر خط انتقال جهت نشت یابی و رفع نشت در 5 نقطه از خط انتقال آبرسانی که منجر به جلوگیری از هدر رفت آب تولیدی به میزان 25 لیتر در ثانیه گردید انجام شده است.

وی دیگر اقدامات انجام شده در شهر گنبد را تجهیز سه حلقه چاه تحویلی از آب منطقه ای و افزایش ظرفیت تولید در شهر گنبد به میزان 65 لیتر در ثانیه ، بهره برداری از بخشی از خط انتقال 500 چدن و افزایش فشار مناطق کم فشار به میزان 0.4 اتمسفر و شناسائی و جمع آوری 30فقره انشعاب غیر مجاز در سطح شهر گنبد و استانداردسازی آن بیان نمود.

وی همچنین تحویل گیری سه حلقه چاه محور سالیکنده از آب منطقه ای و اضافه شدن 60 لیتر در ثانیه به آبدهی منابع تامین ،اجرای یک کیلومتر خط انتقال برای چاههای مسکن مهر شماره 1 و چاه شماره 6 و افزایش ظرفیت انتقال آب به میزان 5 لیتر در ثانیه و رینگ شبکه در میدان اصلی شهر به منظور تعدیل فشار شبکه در شهر کردکوی از دیگر اقدامات انجام شده بر ای گذر از بحران تابستان سالجاری برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان خاطر نشان کرد به منظور پایش و مدیریت فشار شبکه توزیع آب ،بالاخص در فصل تابستان و بحران آب ،دو ایستگاه فشار سنجی در ابتدا (محل اداره شهر گمیشان) و انتهای شبکه توزیع آب (ابتدای روستای صفا ایشان ) نصب و راه اندازی گردیده است.

مهندس رحمتی با اشاره به اینکه برای توسعه خدمات در حوزه آب و فاضلاب شهر رامیان تلاش های بسیاری انجام شده است افزود در همین راستا تابستان سالجاری اجرای خط انتقال چشمه نیلبرگ رامیان به طول 450 متر با لوله 315پلی اتیلن و 30 متر با لوله 300 آهنی در جهت انتقال آب چشمه نیلبرگ رامیان به مخزن جنگل برای جلوگیری از هدر رفت آب از سرچشمه و مسائل امنیتی آن در دستور کار این شرکت قرار گرفته و عملیات آن به پایان رسیده است.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب وفاضلاب شهری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 778
  • کد خبر : 27241