عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پرداختن به مسائل كودكان و نوجوانان كار دلي و اعتقادي است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در کارگروه تخصصی کودک و نوجوان مطرح کرد:

پرداختن به مسائل كودكان و نوجوانان كار دلي و اعتقادي است

پرداختن به مسائل كودكان و نوجوانان كار دلي و اعتقادي است

اولين جلسه كارگروه دائمي كودك و نوجوان استان گلستان به رياست معاونت اجتماعي و فرهنگي استانداري و دبيري و ميزباني كانون پرورش فكري در مجتمع فرهنگي هنري گرگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در ابتداي اين نشست عبدالرضا چراغعلي مدير كل اجتماعي و فرهنگي استانداري گلستان با بيان اين نكته كه كودكان امروز ما نسبت به استانداردهاي موجود از وضعيت مطلوبي برخوردار نيستند گفت: حل مسائل حوزه كودك و نوجوان به تنهائي امكان ندارد و اين همت و مشاركت همه دستگاه هاي اجرائي را مي طلبد.

وي در ادامه افزود: بهره گيري از توان بخش خصوصي به ويژه تشكل ها و سازمان هاي مردم نهاد مي تواند هر چه بيشتر و پيشتر به دستگاه هاي اجرائي در راستاي تحقق اهداف ياري رساند.

مدير كل اجتماعي و فرهنگي استانداري تصريح كرد: اين جلسات بايد فراتر از جلسات اداري باشد و براي رسيدن به وضعيت مطلوب بايد با عشق و علاقه و كار دلي مشاركت حداكثري داشت.

در ادامه عبدالرحیم سیفی مدير كل كانون پرورش فكري استان گلستان ضمن قدرداني از دستگاه هايي كه در هفته ملي كودك برنامه هاي خود را اجرا و گزارش آن را ارسال كردند اظهار كرد: بحمدالله با پيگيري هاي انجام شده و نگاه ويژه مجموعه فعال اجتماعي و فرهنگي استانداري به حوزه كودكي براي اولين بار كارگروه تخصصي كودك و نوجوان در استان شكل گرفت كه مي تواند سرآغازي براي پرداختن به نيازها و مسائل اساسي كودكان در طول سال باشد.

سيفي يكي از نكات مثبت اين هفته را توجه به تمامي كودكان و نوجوانان و خدمات رساني فرهنگي به بچه هاي مناطق محروم و حاشيه نشين و به ويژه كودكان بيمار، بي سرپرست، كار و خياباني دانست و گفت: تقارن هفته ملي كودك با محرم اذهان عمومي را به سمت رويكرد ديني و مذهبي براي فرزندانمان سوق داد و شيوه نامه هاي كانون كشور نيز در هدايت اين مسير در راستاي هرچه بهتر برگزار شدن برنامه ها بسيار مفيد و موثر واقع شد.

وي از از راه اندازي كارگروه تخصصي كودك و نوجوان، مشاركت همه دستگاه ها در جلسات منظم برنامه ريزي اين هفته و بهره گيري از توانمندي دستگاه ها در برگزاري برنامه ها و نشست هاي تخصصي به عنوان نقاط قوت هفته ملي كودك نام برده و به ذكر برخي از نقاط ضعف اين هفته از جمله مشاركت كم رنگ شهرداري ها در فضاسازي سطح شهر متناسب با هفته ملي كودك پرداخت.

در اين جلسه نمايندگان دستگاه هاي مدعو به بيان گزارشي از عملكرد خود در هفته ملي كودك پرداختند:

فراهم سازی زمینه بازديد اعضای کارگروه از بيمارستان طالقانی و بررسی مسائل و مشکلات بیماران کودک و نوجوان، بررسي مسائل و نيازهاي كانون اصلاح و تربيت، دعوت از مراكز مردم نهاد و اماكني نگه دارنده كودكان نيازمند و بي سرپرست و ایجاد فضاي دائمي براي تشكل هايي فعال حوزه كودك و نوجوان از نکات مطرح شده در این نشست تخصصی بود.

گفتنی است در این جلسه نمایندگانی از ادارات کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، امور بانوان استانداری، آموزش ابتدائی آموزش و پرورش، راهنمائی و رانندگی، کتاب خانه های عمومی، بهزیستی، ، سازمان تبلیغات اسلامی، بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، امور زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی، صدا و سیما، هلال احمر، حفاظت محیط زیست، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی حضور داشتند.

 

پرداختن به مسائل كودكان و نوجوانان كار دلي و اعتقادي است

 

پرداختن به مسائل كودكان و نوجوانان كار دلي و اعتقادي است

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .