عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ۵۱۰ پایگاه امداد و نجات در کشور فعال است

معاون عملیات امداد و نجات گفت:

۵۱۰ پایگاه امداد و نجات در کشور فعال است

۵۱۰ پایگاه امداد و نجات در کشور فعال است

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به فعالیت ۵۱۰ پایگاه امداد و نجات در کشور گفت: میانگین رسیدن به محل حادثه در کشور توسط امدادگران، ۸ دقیقه است.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گلستان ؛ شاهین فتحی در مراسم افتتاح نخستین پایگاه امدادرسانی امداد ونجات جاده‌ای و بین‌شهری اظهار داشت: 510 پایگاه فعال و ثابت امداد و نجات در کشور داریم.

وی افزود: در این سازمان 3 نوع پایگاه فعال در بحث‌های امدادرسانی وجود دارد که به ترتیب 52 پایگاه کوهستانی، 437 پایگاه بین جاده‌ای و بین‌شهری و همچنین 21 پایگاه ساحلی درسطح کشور وجود دارد.

جانشین ریاست سازمان امداد و نجات کشور تصریح کرد: در طرح‌های مختلفی مانند طرح‌های زمستانه، نوروزی و غیره این پایگاه‌ها تا عدد یک‌هزار و300 پایگاه ثابت و سیار افزایش می‌یابند.

وی با بیان اینکه سازمان امداد و نجات کشور 2 وظیفه اساسی جستجو و نجات و همچنین اسکان و تغدیه را به عهده دارد، تصریح کرد: پشتیبان نهادهای دولتی و سازمان‌ها هستیم و کار اورژانسی و فوریت‌های پزشکی را نیز انجام می دهیم.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور گفت: در زمستان امسال در شمال و شمال غرب کشور با بحران سرما، بارش‌های برف سنگین و برودت و در جنوب با بارش‌های سیل‌آسا، آبگرفتگی و سیل روبرو شدیم که توانستیم امدادرسانی خوبی انجام دهیم.

فتحی در ادامه به طرح خانه‌های هلال روستایی اشاره کرد و افزود: سعی می‌کنیم در این خانه‌ها با آموزش‌های لازم سطح آگاهی‌های روستاییان را افزایش دهیم و سطح تلفات و خسارت ها را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه 8 دقیقه میانگین رسیدن به محل حادثه توسط امدادگران سازمان است، تاکید کرد: در فواصل مشخص بین جاده ای با تعاملات اداری و بین سازمانی حضور مستمر خواهیم داشت.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : جمعیت هلال احمر استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .