عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی یگان حفاظت شیلات گلستان


اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی یگان حفاظت شیلات گلستان

سرهنگ پاسدار غفاری نسب با اشاره به اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز (ماهیان خاویاری و خاویار) در استان تصریح کرد: طی یک مرحله گشت مشترک با حضور فرمانده یگان، رئیس اداره پیشگیری ، مسئول بازرسی یگان، نماینده اداره کل شیلات استان، صنعت و معدن و نماینده پلیس آگاهی، در بازار ماهی فروشان شهرستان گنبد کاووس، مقدار 3 کیلوگرم گوشت ماهیان خاویاری، 200 گرم خاویار و 500 گرم شبه خاویار کشف و ضبط شد.

وی یادآور شد: کشفیات مذکور تحویل اداره شیلات شهرستان گنبد کاووس داده شده و پرونده جهت رسیدگی به دادسرای شهرستان ارسال شده است.

همچنین طی یک عملیات شبانه دریایی جهت حفاظت از دام های خاویاری و شرکتهای تعاونی پره حوزه گمیشان و میانقلعه، ماموران یگان حفاظت شیلات گلستان توانستند یک صیاد غیر مجاز را دستگیر کنند.

فرمانده یگان حفاظت شیلات استان با بیان این خبر گفت: از این صیاد غیر مجاز، یک فروند قایق موتوری و یک دستگاه جی پی اس کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: در همین راستا و برابر هماهنگی های به عمل آمده گشت مشترک دریایی فی مابین دریابانی و این یگان، به منظور پاکسازی منطقه از دام های غیر مجاز در حوزه استحفاظی گمیشان (صید گاه ترکمن و صید گاه فرید) انجام شد.

سعیدی نسب اظهار کرد: در نتیجه این عملیات تعداد 700 رشته دام فلسدار و 25 شاخه لنگر کشف و ضبط گردید. ضمن اینکه تعداد 15 قطعه بچه ماهی غضروفی زنده در ریا رها سازی گردید.

فرمانده یگان حفاظت شیلات استان در پایان یادآور شد: کلیه آلات و ادوات صیادی غیر مجاز کشف شده پس از تکمیل پرونده جهت رسیدگی به حوزه قضایی گمیشان و ترکمن ارسال گردید.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل شیلات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 546
  • کد خبر : 30461