عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ۲۵ هزار بافنده گلستانی بیمه هستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

۲۵ هزار بافنده گلستانی بیمه هستند

۲۵ هزار بافنده گلستانی بیمه هستند

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه ۲۵ هزار متر مربع تولیدات فرش دستباف استان گلستان تخمین زده می‎شود، گفت: ۲۵ هزار بافنده گلستانی بیمه تامین اجتماعی هستند.

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، حسینقلی قوانلو در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و صنایع وابسته و جشنواره گره‎زرین استان گلستان که در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی استان گلستان برگزار شد اظهار داشت: قرار بود نخستین نمایشگاه فرش دستباف در سال گذشته برگزار شود اما بنا به دلیلی این توفیق فراهم شد امسال شاهد برپایی این نمایشگاه باشیم.

 وی تصریح کرد: برای برگزاری این نمایشگاه تلاش زیادی شده و جا دارد از دستگاه‎هایی که در راستای برگزاری این نمایشگاه کمک کردند تشکر کنیم.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: امسال تولید کنندگان مختلفی از هفت استان در نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و صنایع وابسته استان حضور دارند.

 قوانلو بیان داشت: گلستان از استان‎هایی است که مهد فرش دستباف بشمار می‎رود و حدود 70 هزار بافنده در استان گلستان به نوعی با فرش و صنایع وابسته به آن ارتباط دارند.

 وی با بیان اینکه زمینه رشد و توسعه فرش در استان گلستان فراهم است، افزود: امید داریم این نمایشگاه بتواند در معرفی استعدادها و اعتلای صنعت فرش استان گلستان و کشور مثمر ثمر باشد.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه 25 هزار بیمه شده صنعت فرش در استان گلستان داریم، یادآور شد: امسال 25 هزار متر مربع تولیدات فرش در استان گلستان تخمین زده می‎شود و نزدیک به 15 هزار متر مربع از این تولیدات از استان به خارج از کشور صادر شده است.

 قوانلو ابراز داشت: بافندگان گلستانی نزدیک به 2 میلیون دلار صادرات فرش داشتند و امیدواریم برپایی این نمایشگاه سکوی پرشی برای افزایش صادرات فرش باشد.

 وی به جشنواره گره‎زرین اشاره کرد و افزود: فراخوان این جشنواره از ماه‎ها قبل صورت گرفته بود و نزدیک به 100 هنرمند و بافنده در این جشنواره و در چهار رشته بافندگی، طراحی، رنگرزی و رفوگری شرکت کردند.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان بیان داشت: امروز در افتتاحیه نمایشگاه فرش دستباف و صنایع وابسته به آن اختتامیه این جشنواره را در نظر گرفتیم و از 12 نفر برگزیده این جشنواره با حضور مسئولان تجلیل می‎شود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 657
  • کد خبر : 30756