عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نوغانداري حرفه ای است که باافزایش درآمد از مهاجرت روستاییان جلوگیری می کند

مدیرصندوق کارآفرینی امید گلستان:

نوغانداري حرفه ای است که باافزایش درآمد از مهاجرت روستاییان جلوگیری می کند

نوغانداري حرفه ای است که باافزایش درآمد از مهاجرت روستاییان جلوگیری می کند

 مدیرصندوق کارآفرینی امید گلستان گفت: ترویج مشاغلی همچون نوغانداری وابریشم بافی از مهاجرت روستاييان به شهرها جلوگیری میکند.

 به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید گلستان، حسن پهلوری در دیدار با فرماندار مینودشت گفت: نوغانداري حرفه اي مناسب در راستاي جلوگيري از مهاجرت روستاييان و افزايش درآمد براي آنان است كه به عنوان يكي از شغلهاي خانگي كه نيازي به سرمايه بالا ندارد مي تواند نقش مهمي در اشتغال روستاييان ايفا كند.

 وي اظهار كرد: اين صنعت ريشه در سنت ها و آیین های گذشته ما دارد به گونه اي كه درحال حاضر محصولات بسیار خوب وباکیفیتی بصورت پارچه های ابریشمی و روسری و...در شهرستانهای شرق استان تولیدمیشود

 مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان افزود: طرحهاي كوچك و زودبازده از جايگاه خاصي برخوردارند و اين طرح هاي كوچك هستند كه منجر به راه اندازی و ايجاد طرح هاي بزرگتر مي شوند و اگر بصورت شبکه ای و زنجیره سازماندهی شوند میتوانند منجر به تولیدات با کیفیت و اشتغال پایدار شوند.

  پهلوری بیان داشت: ما در استان از كليه کسب وکار های خرد وخانگي حمايت مي كنيم و اعتبارات خوبي نيز در اين زمينه منظور شده است و اين مشاغلی هستندکه براي تمام سنين مناسب بوده و میتواند بصورت خانوادگی انجام شده و تمامی افراد خانواده را در قالب تولید یک محصول مشغول بکار نماید .

 وی تاکید کرد: نوغانداری فعالیتی است جانبی که در کنار فعالیت های اصلی کشاورزی هرمنطقه با سرمایه گذاری اندک انجام پذیر بوده و زود بازده است و علاوه بر اشتغالزایی برای نیروهای مولد می تواند برای کودکان و سالخوردگان هم کارآفرینی داشته باشد.

 مدیرصندوق کارآفرینی امید گلستان در پایان از راه اندازی و حمایت از زنجیره تولید ابریشم دراستان خبر داد و گفت باهمکاری سازمان جهاد کشاورزی از ابتدای سال 96 حمایت از این صنعت آغاز و کلیه کسب وکار های مرتبط با نوغانداری وابریشم بافی موردحمایت قرار خواهند گرفت و از آمادگی صندوق جهت پرداخت تسهیلات برای اجرایی شدن مشاغل زود بازده از قبیل زنبورداری و نوغانداری در شهرستان مینودشت خبر دادند.

 لازم به ذکر است پرورش کرم ابریشم یا نوغانداری ، حرفه ای است با قدمت چهار هزار و 500 ساله که همگام با بسیاری از ملل در ایران نیز انجام می شده است، توسعه این حرفه چند سالی مسکوت مانده بود ولی امسال با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره لزوم اقدام و عمل برای توسعه اقتصاد مقاومتی ، این حرفه جان تازه ای یافته و در حال رشد و توسعه میباشد .

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : صندوق کارآفرینی امید استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .