عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هدف از اجراي برنامه هاي دهه ايمني، كاهش سوانح جاده اي است

مديركل راه و شهرسازي گلستان:

هدف از اجراي برنامه هاي دهه ايمني، كاهش سوانح جاده اي است

هدف از اجراي برنامه هاي دهه ايمني، كاهش سوانح جاده اي است

مديركل راه و شهرسازي گلستان اعلام كرد: هدف اصلي از نامگذاري و اجراي برنامه هاي متعدد در دهه ايمني راه ها، ارتقاي سطح فرهنگ و تغيير رفتار رانندگان در جهت كاهش سوانح جاده اي مي باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس "علي بخش رستمي" در جلسه هماهنگي اجراي برنامه هاي دهه ايمني راه ها در اين اداره كل اظهارداشت: با توجه به نامگذاري اين دهه، تمام تلاش و همت كارشناسان و مسوولان مرتبط بر اين است كه سالانه از ميزان تصادفات و مرگ و مير ناشي از تصادفات جاده اي كاهش يابد.

به گفته وي، در هفته ایمنی راه ها بیش از همه تلاش است كه راكبين موتورسوار كه عمده آنان جوانان هستند نسبت به خطرات تصادفات رانندگی آگاه شوند.

رستمي ادامه داد: از مهمترين اقدامات در اين زمينه نيز، اهميت به آموزش همگاني و حساس كردن مردم نسبت به موضوع ترافيك و سوانح و حوادث است و پس از آن نيز، تعامل و جلب مشاركت همه نهادها به ايمني وسايل نقليه و راه ها مي باشد.

وي اظهارداشت: کارگروه امور اجتماعی، آموزش و فرهنگ کمیسیون ایمنی راه ها با هدف توجه افکار عمومی به موضوع ایمنی و تقویت همکاری مردم و دولت در موضوع ایمنی راه های مواصلاتی، 14 تا 25 آبان را به عنوان 'دهه ایمنی راه ها و مسئولیت های ما' نامگذاری کرد.

به گفته وي، این کارگروه 14 آبان را به عنوان روز فرهنگ عمومی و ایمنی، 15 آبان را روز امداد و نجات، 16 آبان را به عنوان روز آموزه های دینی و ایمنی و 17 آبان ماه سال جاری را روز سفر سالم با وسایل حمل و نقل عمومی اعلام کرد.

رستمي ادامه داد: اين کارگروه همچنين 18 آبان را به عنوان راه و خودرو ایمن، 19 آبان را روز دانش آموزان و ایمنی، 20 آبان را روز مشارکت مدنی و ایمنی و 21 آبان ماه را به عنوان روز عابران پیاده و ایمنی نامگذاری کرد.

وي گفت: 22 آبان ماه نيز در تقويم کارگروه امور اجتماعی، آموزش و فرهنگ ایمنی به عنوان روز موتورسیکلت سواری ایمن، 23 آبان ماه را به عنوان روز خانواده و ایمنی، 24 آبان را روز بهداشت جسم و روان و ایمنی و 25 آبان ماه سال جاری را به عنوان یادمان قربانیان سوانح رانندگی تعیین شده است.

مديركل راه و شهرسازي گلستان ادامه داد: همكاري در اجراي برنامه هاي پيش بيني شده در استان، چاپ و نصب بنر حاوي شعارهاي ايمني، شركت در مانور امداد و نجات، برگزاري مانور ماشين آلات راهداري و درج و پخش پيام هاي ترافيكي از تابلوهاي VMS از برنامه هاي اين اداره كل در اين دهه مي باشد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .