عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ورود بانوان به بازارهای اقتصادی یک خطر نیست/ اختصاص تسهیلات 5 درصدی به بانوان گلستانی

مدیرکل تعاون کار گلستان:

ورود بانوان به بازارهای اقتصادی یک خطر نیست/ اختصاص تسهیلات 5 درصدی به بانوان گلستانی

ورود بانوان به بازارهای اقتصادی یک خطر نیست/ اختصاص تسهیلات 5 درصدی به بانوان گلستانی

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به ظرفیت خوب اقتصادی و اشتغالزایی بانوان در استان، گفت: نباید ورود بانوان را به بازارهای اقتصادی یک خطر بدانیم بلکه باید به عنوان یک فرصت از آن بهره ببریم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان، دکتر سعید مازندرانی در جمع بانوان و تعاونگران در گرگان اظهار کرد: رتبه دوم تعاونی های بانوان گلستان در کشور به عنوان یکی از ظرفیت های بسیار خوب آنان در عرصه اقتصادی است که از این پتانسیل در جهت مشارکت بیشتر بانوان در اقتصاد باید بهره برد.

وی با تاکید بر اینکه بانوان باید از تفکر سنتی اشتغال خارج شوند، گفت: با وجود تغییروتحول عطیم به وجود آمده در دنیای امروز، دیگر سبک سنتی نگرش به اشتغال جواب نمی دهد.

وی افزود: تقریبا 73 میلیون نفر از جمعیت کشور ما بالای 6 سال هستند که 35 میلیون نفر خانم ها و 38 میلیون نفر آقایان هستند. نرخ بی سوادی بانوان در استان گلستان 18/4 درصد و آقایان 9/4 درصد است که این میزان در کشور برای بانوان 15 درصد و برای آقایان 7 درصد است.

مازندرانی به نرخ سواد، بهداشت و میزان مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی به عنوان عوامل موثر در میزان شکاف جنسیتی اشاره کرد و گفت: در بین ۱۴۴ کشور جهان ایران در میزان شکاف جنسیتی از رتبه ۱۳۹ برخوردار است که بیشترین شکاف جنسیتی که در کشور ما وجود دارد بحث شکاف اقتصادی و سیاسی است.

وی با بیان اینکه کارآفرینی و اشتغال تابعی از مسائل فرهنگی هستند، تصریح کرد: تا زمانی که دیدگاه های ما نسبت به جنسیت تغییر نیابد، نمی توانیم شاهد تغییر در توسعه پایدار کشور باشیم. توسعه پایدار به این معناست که از منابع خود بهترین استفاده را ببریم به شرطی که به آیندگان آسیبی نرسانیم.

وی با بیان اینکه وقتی در جامعه هدفی تعریف می کنیم همه باید برای محقق شدن آن تلاش کنند، تصریح کرد: اینکه بگوییم تنها دولت باید اشتغال ایجاد کند، درست نیست. دولت باید تسهیل گر و روان کار باشد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به 13500 شغل به وجود آمده در سال 95، اظهار کرد: یکی از برنامه های اصلی ما استفاده از ظرفیت بانوان است و اکنون تعاونی های بانوان استان از رتبه دوم کشوری برخوردار هستند که این بسیار مورد توجه است.

وی با بیان اینکه در بحث اشتغال روستاییان تسهیلات خوبی با سود اندک ویژه بانوان درنظر گرفته شد، افزود: اگر بانوان روستایی ما بتوانند کار اقتصادی انجام دهند تسهیلات با نرخ زیر ۵ درصد دریافت خواهند کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در پایان گفت: اگر از منابع خود به خوبی استفاده کنیم و فرهنگ کار و تعاون را رشد بدهیم، رسیدن به نرخ بیکاری زیر 5 درصد امکان پذیر خواهد بود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 480
  • کد خبر : 37248