عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جمال لیوانی حس مسئولیت پذیری درانجام وظایف محوله برای کاهش مخاطرات را بسیارمهم خواند


جمال لیوانی حس مسئولیت پذیری درانجام وظایف محوله برای کاهش مخاطرات را بسیارمهم خواند

بمناسبت هفته پدافند غیرعامل ،مانوری در راستای مقابله با شرایط اضطراری ورود افراد غیر مجاز وعملیات خرابکاری،آتش سوزی و مهار آتش وهمچنین نشت مواد مرکاپتان واقدامات مورد نظردرمواجهه با شرایط بحرانی درمحل ایستگاه تقلیل فشارگاز شهرستان گنبد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی،مدیرعامل  گازگلستان درخصوص اهداف این رزمایش گفت:این رزمایش  در 3 بخش که هر بخش با اهدافی جداگانه ترسیم و انجام شد که خوشبختانه در این مقطع از سال بسیار ضروری بود.
 وی افزود: در بخش اول که با هدف ارتقای آمادگی کارکنان درمقابله با ورود افرادغیر مجاز و عملیات خرابکاری درمحل ایستگاه  CGS گنبد اجرا شد با هوشیاری کارکنان حراست و اطلاع رسانی ،اقدام به موقع  و  واکنش مناسب  جلوی اقدام خرابکارانه گرفته شدو فرد خرابکار دستگیر و تحویل نیروی انتظامی شد.
جمال لیوانی ادامه داد:در بخش دوم که مربوط به نشت مواد مرکاپتان در حین کار بود پس از نشت مواد و ریزش آن به محوطه و مصدوم  شدن یکی از کارکنان ،سریعا عملیات انتقال و نجات  همکار  آسیب دیده صورت گرفته و نشتی مربوطه سریعاً مهار  و نسبت به خنثی سازی ،جمع آوری و تخلیه مواد اقدام گردید  ضمن اینکه با اورژانش 115  نیز تماس گرفته شده و با حضور به موقع آنها مصدوم جهت مداوا  منتقل شد.
  وی اظهار داشت:بخش پایانی مانور پیرامون  مقابله با آتش سوزی در خارج از محوطه ایستگاه بود که به توجه به حساسیت موضوع و جلوگیری از نفوذ آتش به داخل ایستگاه و تبعات ناگوار آن سریعا موضوع به اطلاع مسئولین شرکت،امداد گاز و همچنین آتش نشانی رسانده شد و اقدامات مورد نیاز در مواجهه با آتش توسط حراست مستقر در ایستگاه،تیم امداد شرکت گاز و در ادامه حضور موثر آتش نشانی و مهار کامل حریق انجام گرفت.   
مدیرعامل گاز گلستان با تاکید بر اهمیت موضوع مسئولیت پذیری در انجام وظایف برای کاهش مخاطرات  اظهار داشت: هدف اصلي از برگزاري این مانور  ،آمادگي در برابر حوادث ، حفظ آرامش روحي و رواني ،سنجش میزان آمادگی نیروها ، ارزیابی نقاط  قوت و ضعف و همچنین تمرین و پیش زمینه ای برای مواجهه با حوادث واقعی و پیش بینی نشده  بود  که به صورت مطلوبی  محقق شد.
 

 

 

 

 

 

 

 

 


   

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت گاز استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .