عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازگشت 334 کودک بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش

عملکرد حوزه اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی تشریح شد:

بازگشت 334 کودک بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش

 بازگشت 334 کودک بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش

 مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی به تشریح عملکرد ده ماهه حوزه اجتماعی پرداخت و گفت: امسال 25 دوره آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای جامعه کارگری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان، دکتر سعید مازندرانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ده ماهه سال 96 تعداد 25 دوره آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای 660 نفر با موضوعات پیشگیری از اعتیاد، مهارت زندگی، سلامت روان، پیشگیری از ایدز، فرزند پروری و پیشگیری از مصرف الکل در استان برگزار شد.

وی افزود: در طرح تقسیم کار ملی نیز کارگاه آموزشی با عنوان حمایت وصیانت از کودکان در حوزه فضای مجازی ویژه مشاورین  اولیای مدارس استان برگزار شد.

مازندرانی با اشاره به اجرای طرح حمایت غذایی تصریح کرد: امسال سبد حمایت غذایی در دو نوبت به 119 هزار 713 خانوار تعلق گرفت که تعداد افراد بهره مند شده در این طرح 348 هزار 263 نفر می باشد.

وی به اجرای طرح بیمه کارگران ساختمانی در سال 96 اشاره و خاطرنشان کرد: پس از ثبت نام از متقاضیان بهره مند از بیمه کارگران ساختمانی و بررسی صلاحیت آنان، اعتراضی 200 متقاضی خدمات بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی ثبت شده و در سامانه بررسی شد.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان از طرح جلوگیری از نسلی شدن فقر به عنوان یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی اشاره و تاکید کرد: با همکاری اداره کل بهزیستی، 334 کودک بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی در استان شناسایی شدند و به چرخه آموزش بازگشتند.

وی ادامه داد: به منظور توانمند سازی و آموزش روستاییان در ایجاد و توسعه کسب کارهای الکترونیک، کارگاه آموزشی دوره فناوری اطلاعات برای دفاتر خدمات روستاییان برگزار گردید.

مازندرانی  به برنامه های فرهنگی و ورزشی جامعه کارگری اشاره کرد و گفت: امسال 298 خانوار کارگری از خدمات و امکانات رفاهی نظیر مهمانسرا استفاده کردند و 252 نفر از امکانات ورزشی بهره مند شدند.

وی یادآور شد: برگزاری 25 برنامه فرهنگی متنوع و برگزاری مسابقات قرآنی جامعه کارگری از دیگر اقدامات حوزه اجتماعی اداره کل تعاون است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اذعان داشت: از ابتدای سال تاکنون 48 مورد مسابقات ورزشی برگزار و 10 تیم ورزشی کارگری به مسابقات مختلف کشوری اعزام کردیم .

وی خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات ما در سال 96 اعزام 2 تیم به مسابقات جهانی بود که کسب مقام اول والیبال مسابقات جهانی المپیک کارگری از جمله آن بود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 481
  • کد خبر : 41807