عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » در صحن علنی شورای شهر گرگان انجام شد: تجلیل از جامعه کار و تلاش شهرستان گرگان


در صحن علنی شورای شهر گرگان انجام شد: تجلیل از جامعه کار و تلاش شهرستان گرگان

در پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان با حضور مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان از جامعه کار و تلاش استان تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، دکتر سعید مازندرانی در پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان، ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر، اظهار کرد: پارلمان شهری مغز و برنامه ریز فعالیت‌های عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و سایر فعالیت هایی است که در شهر صورت می‌گیرد و آنها را طراحی، مدیریت و برنامه ریزی می‌کند.

وی تصریح کرد: ‌‌شهر گرگان یکی از شهرهای متوسط است اما از نظر نام بین شهرهای بزرگ کشور است.

مازندرانی بیان کرد: پنجم تا 11 اردیبهشت ماه به عنوان هفته کار و کارگر شناخته می شود که می توان گفت بیش از 50 درصد از مردم جامعه از قشر کارگر هستندو یا یکی از اعضای خانواده‌های آنها کارگر بوده است.

وی به وقوع حوادث جانگداز برای جامعه کارگری اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته جامعه کارگری با حوادث تلخی مانند معدن یورت آزادشهر، غرق شدن سانچی و دیگر حوادث مواجه بود که این حوادث نشان می دهد کارگران در خط مقدم کار و تولید جان خود را کف دست گذاشتند تا برای همیشه استقلال کشور حفظ شود.

مدیرکل تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی گلستان یادآور شد: در سال 1397 دولت با پیگیری جامعه کارگری مبلغ حقوق کارگران را بالا برد اما برای ارتقای سبد خرید کارگران باید تلاش بیشتری شود.

مازندرانی تاکید کرد: ‌حق و حقوق و مطالباتی که کارگران دارند در شهرداری‌ها توجه ویژه‌ای شود، بخشی از مراجعات ما در راستای نهادهای دولتی است که حق و حقوق کارگران را به خوبی پرداخت نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی کارگران به صورت پیمانکاری و قراردادی با مجموعه شهرداری کار می‌کنند و تلاش ما این است که نظارت خود را بر شرکت‌های پیمانکاری که با شهرداری کار می‌کنند، بیشتر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری به عنوان بزرگترین مصرف کنندگان کالا و خدمات سعی کند از کالای ایرانی استفاده کند، یادآور شد: شهرداری ها هزینه های زیادی را برای کالاهای مصرفی و واسطه ای و برای فعالیت های قسمت های مختلف اعم از عمرانی، المان های شهری و ... صرف می کنند که ضروری است برای حمایت از کارگر ایرانی از کالای تولید داخل استفاده کنند.

در پایان این جلسه از جامعه کارو تلاش شهرستان گرگان تجلیل شد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 609
  • کد خبر : 44817