عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان: بازاریابی مشکل بزرگ کسب و کارهای کوچک است


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان: بازاریابی مشکل بزرگ کسب و کارهای کوچک است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در مراسم افتتاح نخستین فضای کسب و کار اشتراکی هیوالند، بازاریابی را بزرگترین مشکل کسب و کارهای کوچک عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی صبح امروز در مراسم افتتاح نخستین فضای کسب و کار اشتراکی هیوالند، اظهار کرد: در سال 83 مرکز رشدی در دانشگاه گلستان با بودجه200 میلیون تومان مصوب شد و قرار بر این شد کارهایی کوچک به افراد داده شود.

وی افزود: در این برنامه قرار بود تا شرکت های که توانمندی هایی دارند و ایده ای را تبدیل به کالا کرده اند اما به دلیل مشکلات فضا و ... که از موانع کسب و کار است، موجب کندی و فشاربه فضای کسب و کارشان شده اند را حل کنند؛ در نهایت افراد در فضاهایی قرار گرفته اند که محصولات خود را بفروشند و بازاریابی کنند یاکارهای پژوهشی خود را در فضایی انجام دهند.

مازندرانی اظهار کرد: هدفی که از مرکز رشد انتظار می رفت انجام نشد و چند سال قبل تعطیل شد اما نیاز به این موضوع وجود داشت وما تلاش می کردیم جوانان را به نوعی جمع کنیم.

وی گفت: اگر بخواهیم دولت را کوچک کنیم باید بخش خصوصی قوی داشته باشیم.

مازندرانی ادامه داد: متاسفانه مشکلی که در کشور یونان به وجود آمد در کشور ما هم در حال به وجود آمدن است، با بدنه فربه دولت یونان و اقتصاد خصوصی ضعیف موجب شد دولت با بحران اقتصادی رو به رو شود.

وی اذعان کرد: در حال حاضر نفت را داریم پیش خور می کنیم و امانت مربوط به آیندگان را مصرف می کنیم برای هزینه جاری مصرف می کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: کشورهایی مانند عربستان، قطر و... منابع نفتی خود را در حال سرمایه گذاری جدید و خدمات نوینی که دنیا نیاز دارد می کنند، چطور می شود که امروز بیشترین اتفاقات علمی، سیاسی، اجتماعی، و آیتی جهان در امارات شکل می گیرد و فضای بزرگی در کشوری که آب ندارد واز نظر اکوسیستم جذاب نیست اما از نظر امکانات و ... پیشرفت کرده که غول های اقتصادی که اکثرا مغز افزار هستند دارای فکر و ایده ها هستند در آن همایش ها شرکت کردند.

وی تصریح کرد: دلیل این اتفاق این است که جوانان به اتفاقات ریز و خرد اهمیت داده اند و دید کوچکی به آن نداشته اند.

مازندرانی تاکید کرد: در اقتصاد درون زا باید هدف ما رشد مویرگی باشد، شاخه های کوچک ایده های خرد هستند که باید فعال کنیم و این وسعت و پهنه کار را افزایش دهند.

وی گفت: دولت نمی تواند اینجا شرکت فولاد تاسیس کند تا دو هزار نفر برسر کار بروند که بعد مانند فولاد اصفهان و خطراتش ایجاد شود، اگر چنین بنگاه های اقتصادی تعطیل شوند افراد زیادی که سالیان سال اینجا کار می کردند بیکار می شوند و قابل جبران نیست؛ اما اگر شما یک کسب و کار اقتصادی با 20 یا 50 میلیون شکل دهید در اثر نوسانات اقتصادی اگر تعطیل شود هزینه آن به اندازه 50 یا صد میلیون تومان است این شعار نیست اما ناچار هستیم به این سمت برویم.

مازندرانی اظهار کرد: از جوانان که توانمندی و ایده دارند ما حمایت می کنیم اولین کاری که می توانیم انجام دهیم حمایت معنوی است، اینکه حداقل با حضور خود در این رویدادها آن ها را جدی گرفته ایم.

وی ادامه داد: دومین مورد حمایت های قانونی هست تا وقتی یک جوان بخواهد کسب و کار کوچکی را شکل دهد و به فرمانداری برود جلوی او نگیرند.

مازندرانی گفت: متاسفانه وقتی یک اپلیکیشن داخلی می خواهد کاری انجام دهد برایش مانع تراشی می کنند و بعدها نکته منفی برای ما محسوب می شود، اگر این حمایت ها را داشته باشیم جوانان ما خیلی سریع خود را به روز می کنند و رشد می کنند.

مازندرانی اظهار کرد: در بحث حمایت های مالی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فرصتی پیش آمده تا در بخش اشتغال روستایی 400 میلیارد تومان تسهیلات با سود 4 درصد و 6 درصد تخصیص پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: یکی از رسته های اولویت دار ما بحث نرم افزارها و اپلیکیشن های مختلف است، جوانان می توانند در بخش بومگردی و یا سلامت ورود کنندو طراحی اپلیکیشن متناسب با نیازها داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: با رئیس صندوق کارآفرینی امید به برخی از روستاها رفتیم و متوجه شدم کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است، افرادی که تمایل دارند کار کنند مستقیم وارد بومگردی شوند یا از طریق طراحی نرم افزار ورود پیدا کنند.

وی اظهار کرد: مشکل ما مشکل تولید نیست بلکه بازاریابی و فروش هست، این نوید را می دهیم که هرگونه تسهیلات در زمینه آیتی به سرعت پاسخ داده شود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 487
  • کد خبر : 45543