عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » راه میان بر برای رسیدن به توسعه در حوزه های گوناگون توجه به فناوری اطلاعات است


راه میان بر برای رسیدن به توسعه در حوزه های گوناگون توجه به فناوری اطلاعات است

راه میان بر برای رسیدن به توسعه در حوزه های گوناگون توجه به فناوری اطلاعات است

معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در آیین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه تخصصی الکامپ و دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال گلستان، گفت: راه میان بر برای رسیدن به توسعه در حوزه های گوناگون توجه به فناوری اطلاعات، ایده های جوانان و شرکت های دانش بنیان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان،رسول سرائیان ادامه داد: اقتصاد دنیا در سه بخش خدمات، کشاورزی و صنعت شناخته می شود و امروزه بیش از پیش شاهد سبقت گرفتن بخش خدمات ازبخش صنعت و کشاورزی هستیم.

وی افزود: در ایران سهم خدمات 55 درصد بوده وحدود 11 درصد از متوسط جهانی پایین تر است و برای رسیدن به استانداردهای جهانی نیازمند توجه بیشتر به حوزه فن آوری اطلاعات و تحول در حوزه دیجیتال هستیم.

سرائیان توجه به "تحول دیجیتال" و "اقتصاد دیجیتال" را از برنامه های حوزه فعالیتی خود اعلام کرد و گفت: با بهره مندی از دوبال "دولت الکترونیک" و "توسعه شبکه ملی اطلاعات" و کمک بخش خصوصی می توان گام های موثری در ایجاد شفافیت در تعامل با مردم و دولت و کم کردن هزینه ها برداشت.

معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران ضمن تاکید و توجه به ظرفیت زیرساختی حوزه توسعه شبکه ملی اطلاعات در تولید محتوی؛ به جایگاه خوب استان گلستان در حوزه فن آوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: استان گلستان در ایده های استارتاپی و اپلیکیشن ها دارای رتبه چهارم در سطح کشور است.

وی در خاتمه به طراحی سامانه ای با هدف ایجاد پرونده های الکترونیکی برای هر ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: در این سامانه می کوشیم با حذف مکاتبات فیزیکی و افزایش میزان شفافیت، میزان تعامل بین مردم و دولت را افزایش دهیم و امیدواریم آغاز به فعالیت این سامانه را بتوانیم در استان گلستان کلید بزنیم.

گفتنی است هشتمین نمایشگاه تخصصی الکامپ و دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال گلستان از 19 تا 22 تیرماه 97 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی گلستان دایر است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .