عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حجت الاسلام و المسلمین سید حسینی دادستان مرکز استان گلستان از زندان گرگان بازدید کرد


حجت الاسلام و المسلمین سید حسینی دادستان مرکز استان گلستان از زندان گرگان بازدید کرد

 

حجت الاسلام و المسلمین سید حسینی: تعداد محکومین از ظرفیت زندان ها بیشتر است و نباید محکومین مالی به شرط داشتن تامین مکفی در زندان باشند و محق به سختگیری نسبت به محکومین خارج از شرع نیستیم .

به گزارش روابط عمومی اداره کل زندان ها؛ دادستان مرکز استان گلستان در راس هیاتی به همراه گرگانی مدیر زندان و جمعی از قضات دادگستری از بخش های مختلف زندان بازدید نموده و از نزدیک با مددجویان گفتگو کردند .

دادستان مرکز استان در سخنان خویش ضمن توصیه موکد به مسئولان قضائی مبنی بر تلاش جهت حبس زدائی و عدم صدور حکم زندان البته به جز موارد جرائم خشن که نیاز مبرم به حضور در زندان دارد، درباره مسئولیت شرعی قضات نسبت به محکومین و متهمین و پاسخگوئی قضات در برابر خانواده مددجویان به عنوان مسئولین جامعه و عدم بی احترامی به شخصیت افراد و محترم شمردن حقوق همه افراد جامعه اشاره نمودند .

حجت الاسلام سید حسینی در بخش دیگری از بیاناتش در خصوص ظرفیت زندانها ابراز داشت : تعداد محکومین از ظرفیت زندان ها بیشتر است و نباید محکومین مالی به شرط داشتن تامین مکفی در زندان باشند و محق به سختگیری نسبت به محکومین خارج از شرع نیستیم .

در پایان نیز نگرانی خود را از وضعیت خانواده محکومین اظهار داشت و عنوان کرد بسیاری از مددجویان حقشان زندان نیست و خانواده آنها در معرض خطر انواع آسیب های اجتماعی قرار دارند و نباید برای هر جرم پیش پا افتاده ای حکم حبس داد .

در ادامه این نشست نیز مدیر زندان مرکزی گرگان ضمن اشاره به برکات فراوان حضور قضات در جمع مددجویان و کارکنان و ابراز خرسندی از کاهش جمعیت کیفری در سه ماهه اول سال نسبت به سال قبل از نگاه عالمانه و دلسوزانه دادستان مرکز استان و مقام معاونت ایشان در بحث نظارت بر امورات زندان تقدیر و تشکر نمود .

گرگانی مدیر زندان مرکزی گرگان در ادامه ابراز داشت : نگرانی ما بیشتر از خود مددجویان متوجه خانواده آنهاست چرا که امروزه با گستردگی دامنه آسیب های اجتماعی، خانواده مددجویان در معرض خطر و تهدید جدی قرار دارند . لذا خواست سازمانی ما کاهش جمعیت کیفری بوده و از قضات محترم تقاضا داریم نسبت به فرستادن به زندان متهمین با تامل بیشتری اقدام نمائید .

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل زندانهای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : زندانها
  • بازدید : 444
  • کد خبر : 48488