عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تقدیر رئیس سازمان شیلات ایران از تامین بچه فیل ماهی خاویاری توسط شیلات گلستان


تقدیر رئیس سازمان شیلات ایران از تامین بچه فیل ماهی خاویاری توسط شیلات گلستان

تقدیر رئیس سازمان شیلات ایران از تامین بچه فیل ماهی خاویاری توسط شیلات گلستان

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران از تامین بچه فیل ماهی خاویاری توسط اداره کل شیلات گلستان تقدیر و تشکر به عمل آورد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات گلستان، دکتر حسن صالحی در نشست هم اندیشی توسعه پرورش ماهی در دریا(قفس های دریایی) گفت: با توجه به اهمیت گونه های ارزشمند ماهیان خاویاری و تلاش در جهت تکثیر هر چه بهتر و با کیفیت تر این محصول، استان گلستان توانست در سال جاری با تامین به موقع و با کیفیت این گونه ارزشمند و ارسال آن به مراکز سراسر کشور، کمک بزرگی به تولید ماهیان خاویاری در کشور نماید که جا دارد از مدیر کل و مدیران و کارشناسان پرتلاش در شیلات استان گلستان تقدیر به عمل آید.
وی با اشاره به تعامل بخش دولتی و خصوصی در روند رو به رشد فعالیت های شیلاتی اظهار کرد: یافته های علمی باید در انظار همه و به خصوص بخش خصوصی قرار گیرد و از این طریق توسعه یابند. در همین راستا انتظار داریم کارشناسان شیلات به کمک بخش خصوصی بروند تا در سایه این همکاری بتوانیم به جایگاه مورد نظر ارتقا یابیم.
همچنین مدیر کل شیلات گلستان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی پیرامون فعالیت های انجام شده و در دست اقدام شیلات استان پرداخت و خاطر نشان کرد: در زمینه پرورش ماهی در دریا تاکنون برای 10 متقاضی موافقت اصولی  با ظرفیت 3560 تن صادر گردیده که از این 10 نفر 6 نفر مجوز پروانه تاسیس خود را با ظرفیت 2310 تن را دریافت و 4 نفر از این 6 نفر شروع به اجرایی کردن طرح خود نموده اند.
سید جواد قدس علوی در خصوص تامین بچه ماهیان استخوانی در قفس و پن بیان داشت: در سال جاری 400 هزار قطعه گونه های کلمه و کپور دریایی در مرکز ماهیان استخوانی کلمه نگهداری می شود که 100 هزار قطعه از این بچه ماهیان طی قرارداد مشارکت با بخش خصوصی(پرورش دهنده پن استان) جهت پرورش در پن تحویل داده شده است. 2 مرکز تولید و تکثیر سردابی بخش خصوصی نیز آمادگی لازم برای تامین بچه ماهی قزل آلا مورد نیاز  قفس و پن  را دارند.
وی با اشاره به ارسال بچه ماهی خاویاری از شیلات گلستان به 34 پرورش دهنده سراسر کشور تصریح کرد: از تولیدات بچه ماهیان خاویاری استان تعداد 40 هزار قطعه بچه ماهی به پرورش دهندگان جهت پرورش در مزارع منفرد و قفس، به 17 استان کشور ارسال شد.
گفتنی است مدیر کل شیلات گلستان در این جلسه به موضوعاتی از قبیل فرایند مجوزها، تامین اعتبار مورد نیاز از منابع ملی برای سایت پشتیبان و اسکله شناور و همچنین توانمند سازی و آموزش نیروها و پرورش دهندگان اشاره کرد و رایزنی های لازم در جهت رفع مشکلات موجود را انجام داد.
لازم به ذکر است  نشست هم اندیشی توسعه پرورش ماهی در دریا (قفس های دریایی) به ریاست دکتر حسن صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و با حضور معاونین، مدیران کل ستاد و مدیران کل شیلات استان های ساحلی و غیرساحلی کشور در محل سالن جلسات سازمان شیلات ایران برگزار شد

تقدیر رئیس سازمان شیلات ایران از تامین بچه فیل ماهی خاویاری توسط شیلات گلستان

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شیلات
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 648
  • کد خبر : 48557