عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آمادگی دستگاه قضایی جهت برخورد با متخلفان حوزه استاندارد

در دیدار مدیرکل استاندارد گلستان با رئیس دادگستری و دادستان شهرستان کردکوی تاکید شد:

آمادگی دستگاه قضایی جهت برخورد با متخلفان حوزه استاندارد

آمادگی دستگاه قضایی جهت برخورد با متخلفان حوزه استاندارد

محمود فرمانی مدیر کل استاندارد گلستان به همراه حسینعلی عباسی سرپرست اداره حقوقی و پاسخگویی به شکایات اداره کل با حجت‌الاسلام رمضان بازاری رئیس دادگستری شهرستان کردکوی و رمضان جمشیدی دادستان شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، در ابتدای این جلسه مدیر کل استاندارد گلستان ضمن تشکر از مجموعه قضایی به خاطر همکاری و تعامل هر چه بیشتر با هدف صیانت از سلامت، ایمنی و منافع مصرف کننده و تولید کننده و نیز کمک به استاندارد سازی به عنوان مدعی العموم در استان، اظهار کرد: دستگاه قضا با اعمال ابزارهای قانونی و برخورد قضایی با متخلفان نقش مهم و کلیدی در حمایت از تولیدات کیفی دارد.
محمود فرمانی در ادامه به بیان وظایف و قوانین سازمان ملی استاندارد پرداخت و گفت: سازمان ملی استاندارد یک دستگاه حاکمیتی ، نظارتی است که با همه موضوعات و بخش‌های جامعه در عرصه سلامت و ایمنی مردم ارتباط داشته و در همه بخش‌های تولیدی، کشاورزی و خدماتی به عنوان سازمانی بین بخشی و فرایندی نقشی اساسی و فعال دارد که همواره نظارت خود را اعمال می‌کند.
وی به وظایف و مسئولیت‌های گسترده استاندارد اشاره کرد و گفت: رعایت قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد و خدمت صادقانه در ارائه کالاهای با کیفیت مطلوب از جمله الزاماتی است که تولیدکنندگان باید در امر تولید به کار گرفته و از هرگونه سهل‌انگاری و بی‌توجهی به کیفیت کالاها خودداری کنند، در غیر این صورت از طریق مراجع ذی‌ربط برابر قوانین با آنها برخورد قضایی خواهد شد.
دبیرشورای استاندارد  گلستان تصریح کرد: با توجه به نگاه مثبت دستگاه قضا به مقوله کیفیت و استانداردسازی ، خواستار حمایت و همراهی همه جانبه در زمینه استاندارد و استانداردسازی هستیم.
در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام رمضان بازاری رئیس دادگستری شهرستان کردکوی نیز ضمن تقدیراز فعالیتهای اداره کل استاندارد گلستان ، اظهارداشت : استاندارد در تمامی ابعاد فردی و اجتماعی زندگی بشر نقش آفرین است و هر کجا کمی و کاستی وجود داشته باشد نشان دهنده این است که ما کارها را بر پایه استاندارد انجام نداده ایم  به طوری که پیامبر اسلام(ص) فرموده است که مؤمن کار را متقن و محکم و کامل انجام می دهد بنابراین همه ما به عنوان یک مسلمان و مؤمن باید کارهایمان را به صورت کامل و دقیق انجام دهیم و تولیدات ما نیز باید با کیفیت کامل باشد. 
وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تولید کالای ایرانی با کیفیت اظهار کرد: اگر کالاهای ایرانی با کیفیت بالا و مطابق استاندارد جهانی تولید شود قطعا واردات که یکی از ناهنجاری های اقتصادی امروزه است از بین خواهد رفت و مردم نسبت به خرید کالای ایرانی نیز تشویق می شوند.
همچنین رمضان جمشیدی دادستان شهرستان کردکوی نیز با توجه به اهمیت استاندارد در حفظ سلامت، بهداشت و ایمنی جامعه، حضور سازمان ملی استاندارد ایران را حضوری اطمینان بخش دانست و افزود: مهر استاندارد، اطمینان خاطر برای همه شهروندان به همراه دارد و باید برای تقویت این سرمایه تلاش کرد.
جمشیدی ضمن تاکید بر استانداردسازی آسانسورها و وسایل توزیع و سنجشبه عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در شهرستان اظهار کرد: دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان آماده هر گونه همکاری با اداره کل استاندارد گلستان است.
گفتنی است حسینعلی عباسی سرپرست اداره حقوقی و پاسخگویی به شکایات اداره کل استاندارد گلستان به بیان عملکرد حقوقی این اداره کل در حوزه شهرستان کردکوی پرداخت.

آمادگی دستگاه قضایی جهت برخورد با متخلفان حوزه استاندارد

آمادگی دستگاه قضایی جهت برخورد با متخلفان حوزه استاندارد

 





نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .