عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه آزاد گرگان تفاهم نامه همکاری امضا کردند


اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه آزاد گرگان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه آزاد گرگان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

 اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان و دانشگاه آزاد اسلامی گرگان تفاهم نامه همکاری های علمی و تحقیقاتی امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، با حضور مازندرانی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان و طاهری رییس دانشگاه آزاد گرگان، تفاهم نامه همکاری های مشترک علمی و تحقیقاتی دو دستگاه با هدف استفاده از توانایی های علمی و توسعه همکاری های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، اجتماعی و تحقیقاتی مورد نیاز دوطرف منعقد شد.

مازندرانی در حاشیه این جلسه با اشاره به اینکه این تفاهم نامه با هدف همکاری های فی مابین در زمینه های علمی و تحقیقاتی انجام شد، گفت: برگزاری نشست های علمی در حوزه کارآفرین، حمایت از پروژه های تحقیقاتی و مطالعاتی، برگزاری دوره های کارآفرینی، هدایت شغلی دانشجویان و انجام مشاوره های کاریابی و برگزاری رویدادها و استارتاپ ها و بازدیدهای علمی آموزشی، از موضوعات مطرح در این تفاهم نامه است.

وی با اشاره به اینکه ارتباط ضعیف صنعت و دانشگاه یکی از مشکلات اصلی امروز ماست، خاطرنشان کرد: یکی از طرح هایی که در پی جبران این شکاف در دولت در حال پیگیری است طرح کارورزی است که در آن فارغ التحصیلان دانشگاهی با گذراندن دوره های کوتاه 6 ماهه با محیط کار واقعی آشنا خواهند شد.

مازندرانی یادآور شد: در سال گذشته بیش از هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی از طریق طرح کارورزی در واحدهای کشاورزی، صنعتی و خدماتی مشغول به کار شدند.

وی تصریح کرد: طول دوره کارورزی 6 ماه است و در طول این مدت کارورزان از طریق دولت بیمه می شوند و در صورتی که کارفرما پس از پایان دوره، به عقد قرارداد با کارورز اقدام کند، دولت بیمه سهم کارفرما را تا دو سال پرداخت خواهد کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اضافه کرد: دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند از تسهیلات مشاغل خانگی نیز برای ایجاد اشتغال استفاده کنند. در سال گذشته نزدیک به 200 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در اختیار 2هزار نفر قرار گرفت و این اعتبار در سال 97 280 میلیارد ریال است.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن این تفاهم نامه و استفاده از ظرفیت دو دستگاه، می توان در جهت شناسایی و هدایت شغلی دانشجویان و فارغ التحصیلان، تشکیل تعاونی های دانشجویی و تبدیل ایده های خلاقانه به عمل و درنهایت ایجاد اشتغال پایدار، گام های خوبی را برداشت.

حجت الاسلام طاهری رئیس دانشگاه آزاد گرگان نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به رسالت و جایگاه دانشگاه و فراهم بودن امکان دسترسی به روزآمدترین فناوری ها و دانش های فنی در جهان، دانشگاه می تواند نقش سازنده و تاثیرگذاری در جهت دهی مطالعات و پژوهش های علمی به سمت کارآفرینی و عملی ساختن ایده ها ایفا کند.

وی با اشاره به تجربه موفق دانشگاه در موضوع گلخانه افزود: درحال حاضر دانشگاه آزاد گرگان یکی از بزرگترین گلخانه های کاکتوس کشور را در اختیار دارد و این تجربه و ظرفیت می تواند در واقعی ساختن مفاهیم کارآفرینی مفید باشد.

رئیس دانشگاه آزاد گرگان ابراز امیدواری کرد با انجام آسیب شناسی از عملکردهای مشابه در دانشگاه ها، نمونه موفقی از توسعه روابط مفید بین دستگاهی باشیم.

اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه آزاد گرگان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه آزاد گرگان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه آزاد گرگان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 829
  • کد خبر : 52115