عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری مراسم روز جهانی خاک


برگزاری مراسم روز جهانی خاک

برگزاری مراسم روز جهانی خاک

همزمان با روز جهانی خاک ۱۳ آذر ماه مراسمی با حضور مسوولان، کارشناسان  سازمان جهادکشاورزی استان ،محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، حجت الاسلام سید حسینی دادستان استان، دانشجویان و جمعی از کشاورزان پیشرو استان در محل سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.
درابتدای  این مراسم که با همکاری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و انجمن خاک ایران  برپاشد کلیپ زهکشی و پایش خاک برای حاضرین نمایش داده شد.
در ادامه عباسی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به اهمیت خاک در زندگی ما انسانها گفت: خاک بستر و موجود زنده است و منبع عظیم و ثروت گرانقدری است که بسیاری از مسایل حیاتی و نیازهای ضروری انسان و جامعه به آن وابسته است.
وی افزود: سفره ی اصلی غذای ما از خاک است و همه ی آنچه می خوریم ریشه در خاک دارند و بدون شک سلامت و امنیت زندگی ما هم وابسته به خاک است.
در ادامه  اهداف طرح زهکشی اراضی به صورت کلیپ برای حاضرین به نمایش در آمد و جلوگیری از ماندابی شدن اراضی ، جلوگیری از شوری و سدیمی شدن اراضی ، عملکرد مناسب پس از اجرای زهکشی ، احیا و افزایش تولیدات کشاورزی در اراضی کم بازده و ایجاد اشتغال پایدار و کمک به اقتصاد کشاورزان منطقه  از جمله این اهداف برشمرده شد.
حجت الاسلام سیدحسینی دادستان مرکز استان در این مراسم گفت : از نظر قرآن و اسلام مقوله ی زمین بسیار مهم است و بیش از ۴۰ بار کلمه ی ارض در قرآن به کار رفته و از آنجاییکه اصل بشریت و خلقت آدمی از خاک است در اهمیت آن تردیدی وجود ندارد.بنابراین اگر خاک نباشد زندگی بشریت از بین می رود.
وی افزود: منابعی که در اختیار ما قرار دارد محدود و از بین رفتنی است بنابراین باید در حفظ آن  بیش از پیش تلاش کنیم.
در ادامه مراسم ابوطالب قزلسفلو مدیر کل منابع طبیعی استان با تاکید بر ارزش و اهمیت خاک و لزوم حفظ آن گفت : امیدوارم با تعامل و هم افزایی دستگاههای مختلف و مرتبط بتوانیم به توسعه ی پایدار در استان کمک کنیم.
وی، خاک حاصلخیز را مهم ترین سرمایه دانست و افزود: فرسایش خاک در بلندمدت از بحث آب هم اهمیت بیشتری دارد و بنابراین انتظار داریم که به این مهم توجه شود.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : جهادکشاورزی
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .