عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه هم اندیشی تدوین برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری گلستان برگزار شد

مديركل راه وشهرسازي استان گلستان :

جلسه هم اندیشی تدوین برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری گلستان برگزار شد

جلسه هم اندیشی تدوین برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری گلستان برگزار شد

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان از برگزاری جلسه هم اندیشی در خصوص تدوین برنامه اقدام مشترک مابین این اداره کل وشهردارانشهرهای بالای 50 هزار نفراستان گلستان خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندسحسین محبوبی ضمن بیان اینکه این برنامه در ستاد بازآفرینی شهری تصویب و به تمام ادارات امور زیربنایی و روبنایی ابلاغ شده است گفت در نظر است : با تمامی فرمانداران و روسای ادارات و شهرداری‌ها به صورت شهر به شهر و محله به محله مشخص و صورتجلسه تنظیم میشود و این جلسه بعنوان اولین جلسه در این راستا می باشد.

محبوبی گفت : طبق مصوبه هیئت وزیران دستگاه‌های خدمات زیربنایی و روبنایی موظفند حدود یک سوم از اعتبارات شهری مصوب دستگاه ذیربط خودرا در این بافتها هزینه نمایند.

محبوبی در خصوص سکونتگاههای غیر رسمی نیز گفت : در حدود 2631 هکتار از مساحت شهرهای استان گلستان در حوزه سکونتگاههای غیر رسمی واقع شده است و حدود 280000 نفر از جمعیت شهری استان حدود27 درصد دراین بافت ،سکونت دارند.

مدیر کل راه و شهرسازی افزود : سکونتگاههای غیر رسمی در کلیه شهرها توسط مشاوران مطالعه ویا مطالعه آن باید آغاز شود و پروژه هایی که در انها تعریف میشود توسط دستگاههای اجرایی به تناسب اعتباراتشان اجرایی میشود.

وی اهمیت پرداختن به این موضوع را رسیدن به اهداف قانون گذار که همانا ارتقاء سطح فرهنگی،اقتصادی و اجتماعی محلات، حفظ بافت های تاریخی ،نوسازی و بهسازی حاشیه شهرها و بافت فرسوده دانست.

نوذری مدیر گروه امور استانهای دفتر ستاد ملی شرکت بازآفرینی شهری ایران در این جلسه گفت: با اجرایی شدن این طرح بدنبال هم افزایی و پوشش نهادهای متولی در احیاء بافت فرسوده هستیم .

وی ضمن اشاره به ماده 59 قانون برنامه ششم توسعه بیان داشت: 270 محله در سطح کشور شناسایی شده که 41 محله آن در استان گلستان می باشد .

نوذری بهسازی و نوسازی مسکن ، ارتقاء زیر ساخت ها، توسعه خدمات محله ای را از جمله مهمترین اهداف این برنامه برشمرد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان:
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .