عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » احداث12سطح عایق در مراتع گلستان از اعتبارات صندوق توسعه ملی


احداث12سطح عایق در مراتع گلستان از اعتبارات صندوق توسعه ملی

احداث12سطح عایق در مراتع گلستان از اعتبارات صندوق توسعه ملی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، تاج قلی فرهنگ دوست ، رئیس اداره امور مراتع و بیابان اظهار کرد:اعتبار احداث سطوح عایق را 270میلیون تومان عنوان کرد و گفت: سطوح عایق به صورت مشارکتی و با کمک دامداران در سطح مراتع  احداث شده است.

وی با تاکید بر مشارکت دامداران بر انجام اقدامات، ادامه داد: 7 سطح عایق در شهرستان گنبد کاووس،4 سطح عایق در شهرستان کلاله و یک سطح عایق در شهرستان مراوه تپه است.

وی ادامه داد: يكي از روشهاي تأمين آب شرب دام كه سالهاست در مراتع كشور مورد استفاده قرار مي گيرد استفاده از سطوح عايق آبگير باران است و به دلیل اینکه احداث این سطوح برای دامداران مثمر است، خودشان اقدامات مشارکتی بسیار خوبی دارند.

رئیس اداره امور مراتع و بیابان اظهار کرد: جمع آوری آب باران تاریخچه طولانی دارد و در مناطق خشک و نیمه خشک که منابع آبی وجود ندارد و یا کم است، آب باران به وسیله سطوح غیر قابل نفوذ یا همان سطوح عایق ایجاد شده جمع آوری می شود.

فرهنگ دوست با بیان اینکه احداث سطوح عایق جمع آوری آب، اثرات مستقیمی در معیشت بهره برداران از مراتع دارد، افزود: استحکام و استقرار بیشتر و بهبود سطح زندگی این جوامع از اثرات دیگر اجرای این پروژه است.

وی از پايين بودن هزينه و راحتي احداث آن، ذخيره آب براي مدت به نسبت طولاني به خصوص در ماه هاي خشك سال، كمك به مديريت صحيح در مراتع و پراكنش یکنواخت دام در مراتع به عنوان دیگر مزایای استفاده از این سطوح عایق نام برد.

 

 

احداث12سطح عایق در مراتع گلستان از اعتبارات صندوق توسعه ملی

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .