عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تشریح عملکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در گفتگوی ویژه خبری


تشریح عملکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در گفتگوی ویژه خبری

تشریح عملکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در گفتگوی ویژه خبری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگوی ویژه خبری شبکه گلستان به تشریح عملکرد این اداره کل و بررسی بسترهای اشتغال در استان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه گلستان با موضوع بررسی بسترهای اشتغال در استان، اظهار کرد: دولت در جهت حمایت از تولید و ایجاد اشتغال، طرح های زیادی را به اجرا درآورده است که ارائه تسهیلات روستایی و عشایری و فراگیر، کارورزی، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، روستا تعاون و روستای بدون بیکار برخی از این طرح هاست.

وی افزود: در سال گذشته 19 هزار 200 نفر تعهد اشتغال استان بود که با ثبت اطلاعات 21 هزار 560 نفر در سامانه رصد، تحقق 110 درصدی اشتغال را شاهد بودیم.

مازندرانی اضافه کرد: از ابتدای سال تا کنون 25 هزار و 40 نفر اشتغال در سامانه رصد ثبت شده است که بر اساس میزان تعهد ملی (21 هزار شغل)، 116 درصد تحقق را نشان می دهد و نسبت به تعهد استانی (30 هزار شغل)، 82 درصد محقق شد.

وی به تسهیلات اشتغالزای روستایی و عشایری اشاره و تصریح کرد: میزان ابلاغ استان از این تسهیلات 496 میلیارد تومان بود و در مرحله نخست 162 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد که تاکنون 261 میلیارد تومان تسهیلات را جذب و پرداخت کردیم که موجب ایجاد 5 هزار و 500 شغل شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع طرح تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری و فراگیر، 12 هزار 900 نفر در سامانه ثبت نام کردند؛ بیش از 6 هزار طرح مورد بررسی قرار گرفت که 3 هزار و 500 طرح از این تسهیلات بهره مند شدند و بیش از 7هزار طرح نیز بررسی شده و منتظر دریافت تسهیلات هستند.

وی اذعان کرد: 107 میلیارد تومان از این طرح ویژه نهادهای حمایتی است که با اختصاص آن 2 هزار 500 شغل ایجاد خواهد شد.

مازندرانی در خصوص جمعیت بیکار استان گفت: بیش از 120 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی که حاصل تراکم جمعیتی دهه شصت است وارد بازار شدند و این افزایش یکباره جمعیت بیکار از طرفی و تغییر ذائقه افراد در پذیرش شغل های عمدتا پشت میزی باعث افزایش جمعیت بیکار در سال های گذشته شده است و می توان گفت در حال حاضر 70 هزار بیکار مطلق در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: فعالیت های اقتصادی در استان گلستان، 25 درصد در بخش صنعت، 30 درصد کشاورزی و 45 درصد در بخش خدمات است و از آنجاییکه بسیاری از مشاغل در استان به صورت فصلی هستند لذا توانمندسازی روستائیان در دستور کار ما قرار دارد.

وی افزود: در سال 97 بیش از 100 مرکز بوم گردی ایجاد شد که با تسهیلات روستایی مورد حمایت قرار گرفت. همچنین در بخش مشاغل خانگی در سال 96 بیش از 2 هزار نفر از 28 میلیارد تومان تسهیلات بهره مند شدند که نسبت به سال 95 بیش از 28 برابر رشد داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در خصوص پایداری مشاغل اظهار کرد: در سال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در اختیار واحدهای اقتصادی قرار گرفت که مجموعه اقدامات حمایتی از این دست، موجب شده است تا امسال شاهد کاهش 6 درصدی اخراج کارگران و کاهش میزان افراد بهره مند از بیمه بیکاری به 3 هزار و 500 نفر باشیم و این واکنش ها نشانه تحرک در بحث اشتغال استان است.

وی به تعاونی های استان اشاره و تصریح کرد: در گلستان بیش از 2 هزار و 600 شرکت تعاونی فعال داریم که امسال 16 میلیون دلار صادرات متعلق به تعاونی ها است و در صورت حمایت شدن، ظرفیت بسیار خوبی در رونق اقتصادی استان هستند.

مازندرانی گفت: در سال گذشته بیش از 85 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار تعاونی ها قرار گرفت و امسال نیز 25 میلیارد ازمحل رونق تولید و 16 میلیارد از محل روستایی به تعاونی ها اختصاص یافت.

وی عدم اجرای کامل بخشودگی بیمه و مالیات ویژه تعاونی ها را از جمله مشکلات سر راه آن هاعنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به اقدامات حمایتی دولت اشاره و خاطر نشان کرد: 15 مرحله سبد کالا برای نهادهای حمایتی توزیع شده که بیش از 375 هزار نفر از گلستانی ها از آن بهره مند شدند. این سبد کالا در ابتدا از 30 هزار تومان تا 130 هزار تومان بود که اکنون از 50 هزار تومان تا 300 هزار تومان بسته به تعداد افراد خانوار متفاوت است.

وی افزود: سبد حمایتی نیز به بازنشستگان و بیش از 60 درصد کارگران پرداخت شد و کارمندان به زودی دریافت خواهند کرد و سایر افرادی که زیر 3 میلیون تومان دریافتی ماهانه دارند پس از شناسایی توسط دولت، این سبد را دریافت خواهند کرد.

تشریح عملکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در گفتگوی ویژه خبری



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 525
  • کد خبر : 57910