عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین همایش شعر با گویش اقوام گلستان برگزار شد


اولین همایش شعر با گویش اقوام گلستان برگزار شد

اولین همایش شعر با گویش اقوام گلستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری  افزود: این همایش به همت و همدلی آن اداره کل و انجمن های ادبی استان گلستان و با هدف تحکیم وحدت اقوام در استان گلستان و شعر خوانی با گویش مادری و توجه به فرهنگ و فولکلور اقوام پرشمار ساکن در استان برپا شد.
وی با اشاره به اینکه امید است در سال آینده بتوانیم این همایش را در سطح ملی برگزار کنیم، ادامه داد: در این همایش فرهنگی و ادبی جمعی از شاعران به نوبت با گویش های تبری، ترکمن، سیستانی، استرآبادی، آذری، بلوچی،کتولی، ترک قزلباش، سبزواری، فندرسکی، قزاق به شعرخوانی پرداختند.
این مدیر استانی، اظهار کرد: در بخشی از این همایش خاطره انگیز، جمعی از شاعران و شرکت کنندگان در مراسم با پوشش لباس محلی خود بر روی صحنه حاضر شدند و به صورت دسته جمعی سرود وحدت را با اجرای قطعه ماندگار «ای ایران» سردادند.
وی افزود: در بخش پایانی این همایش باشکوه از ابراهیم شیخ ویسی(سیستانی) ، آنادردی عنصری(ترکمن)، فریبا زینالی(ترک قرلباش) ، محمدعلی هزارجریبی(تبری) ، اسماعیل مزیدی (علی آبادکتول) ، کوروش نادرخانی( فندرسکی) ، حمید احمد زاده (آذری) و مهدی شریف موسوی(استرآبادی) به پاس تلاش برای احیاء فرهنگ و ادب اقوام گلستان تجلیل به عمل آمد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در خاتمه اظهار کرد: اجرای موسیقی لله خوانی ترکمن، اجرای در فضای باز موسیقی سیستانی و تک خوانی گویش گالیکشی از دیگر برنامه های اجرا شده در این همایش باشکوه بود.
 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .