عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » خسارت ۴۳ میلیارد تومانی سیل به اصناف گلستان

رئیس بسیج اصناف گلستان خبر داد:

خسارت ۴۳ میلیارد تومانی سیل به اصناف گلستان

 

خسارت ۴۳ میلیارد تومانی سیل به اصناف گلستان

رئیس سازمان بسیج اصناف سپاه نینوا گلستان گفت : بر اثر وقوع سیل در گلستان از ۱۶ هزار و ۱۶۰واحد صنفی گلستان به هزار و ۸۵۵واحد صنفی بیش از ۴۳میلیارد و ۱۳۷ میلیون تومان خسارت وارد شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، رحمان جمال ‎لیوانی در جلسه هماهنگی اردوی جهادی مسئولان و خیران اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی سراسر کشور اظهار کرد: پس از وقوع سیل در استان گلستان ارزیابی اولیه خسارات وارده انجام و بر اساس ارزیابی ها ۴۳ میلیارد تومان خسارت به واحدهای صنفی استان وارد شده است.

وی افزود: براساس گزارشات تکمیلی در شهرستان ‎آق ‎قلا از مجموع سه هزار و ۴۵۶ واحد صنفی یک هزار و ۲۰۰واحد صنفی از ۳۰درصد تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت شدند که جمع کل خسارات وارد شده به این واحد‎های صنفی بالغ بر ۳۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است.

جمال ‎لیوانی ادامه داد: بر اثر وقوع سیلاب از مجموع یک هزار و ۸۴۵ واحد صنفی در شهرستان گمیشان ۲۵۰ واحد صنفی دچار خسارت شدند که برآورد میزان خسارت در این شهرستان به واحدهای صنفی یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است.

وی با اشاره به این که از مجموع ۱۰ هزار و ۸۵۶ واحد صنفی فعال در گنبدکاووس حدود ۱۵۰ واحد صنفی از سیل خسارت دیدند، تصریح کرد: میزان خسارت برآورد شده از سیل در گنبدکاووس یک میلیارد و ۵۷۵میلیون تومان است.

جمال لیوانی با اشاره به این که از مجموع ۱۶ هزار و ۱۶۰ واحد صنفی گلستان هزار و ۸۵۵ واحد در سیل بیش از ۴۳ میلیارد و ۱۳۷ میلیون تومان خسارت دیدند، بیان کرد: تاکنون از سوی اصناف و بازاریان گلستان ۵۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک نقدی و یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان کمک غیرنقدی برای سیل زدگان جمع آوری شده است.

رئیس بسیج اصناف سپاه نینوا استان گلستان با بیان این که تمام کمک‎های غیرنقدی در قالب لوازم بهداشتی، خوراکی، پتو و لباس بوده است، اظهار کرد: در اتاق اصناف پیگیر هستیم که بازار در مناطق سیل ‎زده رونق پیدا کند.

جمال ‎لیوانی خاطرنشان کرد: بر اثر سیل بسیاری از خانواده‌های سیل زده کالاهای اساسی زندگی و اقلامی مانند یخچال، پتو، فرش و موکت را از دست دادند و درصدد هستیم با هماهنگی اتاق اصناف در آق‌قلا ، تعمیرات لوازم خانگی سیل ‎زدگان بصورت رایگان انجام شود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 408
  • کد خبر : 60144