عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نیازمند ورود به صنایع تبدیلی در استان هستیم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

نیازمند ورود به صنایع تبدیلی در استان هستیم

نیازمند ورود به صنایع تبدیلی در استان هستیم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به تمرکز تسهیلات در بخش کشاورزی و سهم کم بخش صنعت از این تسهیلات، ورود به صنایع تبدیلی در استان را ضروری عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی عصر دیروز در جلسه کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری، بانک کشاورزی سهمیه اش 81 میلیارد تومان بوده که تاکنون 150 میلیارد تومان تسهیلات جذب کرده است، بانک توسعه تعاون 27 میلیارد تومان سهمیه داشته که 62 میلیارد و 500 میلیون تومان جذب کرده است.

وی افزود: پست بانک و صندوق کارآفرینی امید هر کدام 27 میلیارد تومان سهمیه داشتند که به ترتیب 51و 46 میلیارد جذب اعتبار داشتند.

مازندارنی گفت: جزو استان هایی هستیم که توانستیم با جذب تسهیلات روستایی عملکرد خوبی داشته باشیم و رتبه اول کشور را کسب کنیم که فرمانداران، روسا و مدیران کل دستگاه های اجرایی در این زمینه تلاش زیادی کردند.

وی تصریح کرد:در بحث اشتغال روستایی و عشایری از لحاظ مالکیت، 80 درصد کسانی که این تسهیلات را دریافت کردند افراد حقیقی و 20 درصد افراد حقوقی بوده و این نشان می دهد افراد کارافرین وارد میدان شده اند و از تسهیلات بهره برده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اذعان کرد: عملکرد استان در بحث بانوان خوب بوده است و تاکنون 2093 از 3807 طرح را بانوان جذب کرده اند که نشان می دهد از لحاظ تعداد طرح جذب بیشتری داشته اند اما از نظر مبلغ تسهیلات 74 درصد تسهیلات به اقایان و 26 درصد به خانم ها تعلق گرفته است.

وی افزود: 53 درصد طرح های ما جدید بوده و موجب تولید کسب و کارهای جدید شده است، 40 درصد طرح های ما توسعه ای بوده است و هفت درصد سرمایه در گردش در اختیار مردم قرار گرفته است.

مازندرانی با بیان اینکه بیشترین و کمترین تسهیلات در بخش کشاورزی و صنعت بوده اظهار کرد: نیاز هست در بخش صنعت به خصوص صنایع تبدیلی ورود داشته باشیم چراکه استان ما صنایع بزرگ ندارد و ما نیازمند این هستیم که در بخش صنعت ورود کنیم. رسته های ما بیشتر در بخش کشاورزی و خدمات تعریف شده و این محدودیت باعث شده نتوانیم در بخش صنعت خیلی جذب تسهیلات داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی ما در شهرک های صنعتی قرار دارند، 24 ناحیه صنعتی در سطح استان داریم و تمرکز صنایع در این شهرک هاست و این شهرک ها از تسهیلات روستایی بی بهره هستند.

دبیر کارگروه اشتغال گلستان بیان کرد: در بخش اشتغال فراگیر از سهمیه 427 میلیارد تومانی، 374 طرح را با 322 میلیارد تومان به بانک ها داده ایم که از این تعداد 132 طرح موفق شدند 65 میلیاد و 700 میلیون تومان اعتبار جذب کنند.

وی در خصوص عملکرد اعتبارات دستگاه های حمایتی نیز گفت: برای بنیاد شهید 30 میلیارد تومان سهمیه وجود داشت که تاکنون فقط 5 درصد جذب شد، بهزیستی 9 میلیارد و 400 میلیون تومان سهمیه و جذب 4 درصدی و کمیته امداد هم از سهمیه 68 میلیارد و 200 میلیون تومانی 9 درصد محقق شده است.

مازندرانی ادامه داد: در بخش مشاغل خانگی در سال گذشته هزار و 436 طرح مبلغ 14 میلیارد و 100 میلیون تومان دریافت کردند که 51 درصد از سهمیه ابلاغی تا کنون محقق شده که با ادامه این پرداخت ها سهم استان محقق خواهد شد.

وی افزود: در خصوص مهارت آموزی سهمیه ما 1200 نفر بوده است که جذب شده اند و سال گذشته هم جذب صد درصدی داشته ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: نرخ بیکاری استان در سال گذشته 12.2 بوه است که خوشبختانه در آمار مرکز آمار به 9.8 درصد کاهش داشته است اما مشکلات فعلی که پیش آمده است ممکن است تغییراتی داشته باشد.

وی افزود: در سال گذشته 29649 اشتغال در سامانه رصد به ثبت رسید که با اجرای طرح راستی آزمایی اشتغال ایجادشده، 79 درصد صحت اطلاعات ورودی مورد تایید قرار گرفت.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 464
  • کد خبر : 60191